STUTTGART. Predaj nemeckej automobilky Daimler vo februári opäť dvojciferne vzrástol. Vďačí za to vysokému dopytu po športových terénnych autách a kompaktných modeloch. Informovala o tom agentúra DPA.
Odbyt značky Mercedes-Benz vo februári 2016 v porovnaní s rovnakým mesiacom vlaňajška stúpol o 11,2 % na 133.752 vozidiel, uviedol dnes Daimler. Predaj značky Smart vyskočil o 20,6 % na 10.015 áut. Celkovo odbyt koncernu Daimler vo februári medziročne vzrástol o 11,8 % na 143.767 vozidiel.
Spomedzi jednotlivých trhov predaj výrazne vzrástol v Číne, kde sa zvýšil o 29,3 %. Šéf koncernu Dieter Zetsche pred nedávnom na ženevskom autosalóne vyhlásil, že počíta s pokračovaním pozitívnej dynamiky na čínskom trhu.
V Európe stúpol odbyt Daimleru o 14,5 %. Tieňom na februárovej bilancii predaja bol dôležitý trh v USA, kde odbyt klesol o 2,9 % na 22.941 vozidiel.