BERLÍN. Prvý priamy nákladný vlak s kontajnermi prišiel z čínskeho Čeng-čou na kontajnerový terminál DUSS v Hamburgu v roku 2013.
Vlani počet kontajnerov prepravených po železnici z Nemecka do Číny a opačným smerom vzrástol na vyše 30.000. Do roku 2020 chce Deutsche Bahn (DB) zvýšiť tento ročný výkon o 300 %, na 100-tisíc kontajnerov.
Informoval o tom nemecký televízny spravodajský kanál N24. Od roku 2013 vzrástol počet vlakových spojení medzi oboma krajinami na vyše 400.
Zaujímavý a veľký rast
Člen Správnej rady DB Ronald Pofalla pokladá medziročný rast prepravy kontajnerov o 6,5 % medzi Nemeckom a Čínou v porovnaní s jej očakávaným rastom v západnej Európe za "veľký a zaujímavý".
Pofalla dodal, že záujem prepravcov o prevoz tovarov oboma smermi bude rásť. Nákladné vlaky prichádzajú z východiskovej do cieľovej stanice za 16 až 19 dní, kým zaoceánskym lodiam trvá cesta raz tak dlho.
DB očakáva prospech aj z budovania čínskych tratí pre vlaky s vysokými rýchlosťami. Ich dĺžka má vzrásť v Číne do roku 2020 zo súčasných 19-tisíc na 30-tisíc km.
Ďalšie plány
Číne môže pomôcť Deutsche Bahn aj s opravami a skvalitnením flotily rýchlostných súprav. Zaujímavým sa stáva aj zámer Pekingu vybudovať železničnú Novú Hodvábnu cestu. Mala by viesť cez 65 krajín.
V pláne sa uvažuje o vybudovaní nových medzinárodných železničných tratí. DB môže poskytnúť realizátorom projektu skúsenosti svojich inžinierov.
Odborníci predpokladajú, že významné zmluvy o tesnejšej spolupráci v koľajovej doprave budú podpísané v júni tohto roku počas vládnych nemecko-čínskych konzultácií.