SME

Pedro či mlieko vo vrecúšku, Lidl zopakuje retro akciu

K pôvodnej receptúre sa vracajú len niektorí výrobcovia.

Pedro žuvačky.Pedro žuvačky. (Zdroj: Lidl)

BRATISLAVA. Lidl na Slovensku zopakuje retro akciu. Už v najbližších týždňoch si ľudia budú môcť kúpiť v obchodoch výrobky v retro obaloch, tak ako na nich boli ešte za socializmu zvyknutí. Presný dátum spustenia akcie Lidl nechcel ešte zverejniť.

Trend zo Západu

"Zákazníkom ponúkneme ešte širšiu ponuku retro výrobkov," informoval hovorca spoločnosti Tomáš Bezák. Koľko výrobkov to bude, povedať nechcel.

Server mediaguru.cz, ktorý o akcii informoval ako prvý, uvádza, že by malo ísť o takmer 20 výrobkov. V Česku spoločnosť odštartuje akciu už koncom marca. Podľa mediaguru.cz by sa mal zoznam výrobkov rozšíriť o Bohemia Chipsy, Makovník, Hašlerky, cukríky Bon Pari, Brezový, Žihľavový a Vajíčkový šampón, Barbus mydlo na holenie alebo prací prášok Merkur.

SkryťVypnúť reklamu

Lidl však nie je jediný, ktorý stavil na retro týždeň. Podobnú obchodnú taktiku má napríklad aj Tesco. Výrobky v socialistických obaloch v predajniach mohli zákazníci nájsť naposledy aj v januári tohto roka. Výrobky v retro obaloch ponúka zákazníkom však už niekoľko rokov.

"Vychádzame z toho, čo majú naši zákazníci radi a vyvolá v nich príjemnú spomienku. Ide vždy o limitovanú ponuku a sortiment tvoria výrobky slovenského a českého pôvodu, ktoré sú dodnes veľmi obľúbené," informuje hovorkyňa spoločnosti Katarína Kadašiová.

Podľa analytika agentúry pre prieskum trhu Terno Ľubomíra Drahovského sú takéto akcie úspešné aj vo vyspelých štátoch Európskej únie a Slovensko ide len s trendom.

"Ľudia pociťujú istú nostalgiu za sortimentom, ktorý roky poznali a ešte si ho pamätajú. Kupujú si tovar, ktorý v tom čase považovali za kvalitný a chcú zistiť či vonia a chutí rovnako," objasňuje Drahovský, prečo sú akcie také populárne.

SkryťVypnúť reklamu

Pôvodná receptúra?

Dodáva, že ešte úspešnejšia akcia je, ak sa firmy pri výrobe držali pôvodnej receptúry. Na to stavil aj Lidl.

"Retro týždeň sme pripravovali v úzkej spolupráci s dodávateľmi. Okrem originálneho obalu sme totiž tam, kde to bolo možné, chceli zachovať aj pôvodné zloženie a chuť," informuje Bezák.

Podľa tradičnej receptúry má byť podľa neho v ponuke napríklad Vysočina 1967 alebo Šunková údená saláma. V čom je rozdiel medzi súčasnou a pôvodnou receptúrou sme sa opýtali aj výrobcu, odpoveď sme však zatiaľ nedostali.

U všetkých výrobkoch ale pôvodnú receptúru zákazníci čakať nemôžu. Taká kofola, horalky či termixy by sa len ťažko mohli vyrábať presne ako v minulosti. "Nie je možné vyrobiť rovnaký výrobok v zložení, v akom sa vyrábal pred 20 až 30 rokmi," priznal Lidl ešte vlani pre české Lidovky.

SkryťVypnúť reklamu

Dôvodov je viacero. U niektorých výrobkov je problém dopátrať sa k pôvodnej receptúre. Zmenil sa však aj potravinársky priemysel.

"Technologicky, zmenou zloženia niektorých surovín či tým, že v súčasnosti sú prísnejšie pravidlá na kvality potravín," citovali vlani Lidovky český Lidl. Niektoré výrobky by tak nevyhovovali súčasným požiadavkám na kvalitu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Pracoval na konzervatívnych Filipínach. V rešpekte k inakosti nás predbehli
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  5. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  6. Odborník na reštaurovanie: Lacné úpravy ničia kamenné pamiatky
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy?
  8. Digitálne platby a poistenie pre bezstarostnú dovolenku
  1. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  2. TIPOS spustil novú kampaň
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  5. S týmto smartfónom ti frajer na dovolenke urobí dokonalé fotky
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  7. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  8. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave
  1. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 11 809
  2. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave 6 997
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 6 299
  4. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 5 442
  5. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 4 116
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 3 947
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy? 3 710
  8. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu? 3 435
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Nippon Steel.

Akvizíciu zabrzdil bývalý prezident Biden.


SITA
Výroba horčice je tradične spojená s Liptovským Mikulášom.

Značka Snico vznikla až po Nežnej revolúcii v 90. rokoch.


3
Ilustračné foto

Minulý rok zaznamenalo Španielsko rekordných 94 miliónov zahraničných turistov.


TASR 1
Ilustračná fotografia.

Irán odštartoval protiútoky v reakcii na izraelské údery.


SITA
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 52 470
  2. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak 36 358
  3. Ivan Čáni: Ak rozbijem okno na Súmračnej, budem pre súdruha Blahu tiež „hrdý Slovák a hrdina“? 17 253
  4. Ivan Čáni: Blaha a mladý Kaliňák rýpu do Volkswagenu. 13 267
  5. Jozef Varga: Dokedy budú dôchodcov kupovať za 13.dôchodok ? ... aj naši mladí sa k tomu vyjadrite, vy ste naša budúcnosť. 11 641
  6. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman 11 022
  7. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode? 10 146
  8. Rastislav Puchala: Ficina ďalej krája salámu 8 108
  1. Marian Nanias: Jadrová energia EÚ - konečne zdravý rozum na obzore.
  2. Marian Nanias: Izrael-Irán-Dnes. Kde a Prečo....
  3. Marcel Rebro: Narodil sa v Gruzínsku, položil život za Ukrajinu
  4. Radko Mačuha: Blahova lampáreň.
  5. Věra Tepličková: Utečú, zamrznú alebo zaútočia?
  6. Marcel Rebro: Taxík do zóny smrti
  7. Radko Mačuha: Alojz Hlina má niečo čo Fico nikdy nebude mať.
  8. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman
SkryťZatvoriť reklamu