PARÍŽ. Francúzska automobilka PSA Peugeot Citroen plánuje každý rok na trh uviesť nové vozidlo v rámci všetkých svojich troch značiek, Peugeot, Citroen a DS, vrátane hybridných a úplne elektrických vozidiel. Vo svojom strednodobom pláne, ktorý zverejnila v utorok, firma zároveň uviedla, že chce vyrábať v juhovýchodnej Ázii a snaží sa nájsť výrobného partnera v Indii. Cieľom strednodobého plánu je dosiahnuť trvalý rast predaja.
Strednodobý plán Peugeotu vychádza z dvojročného plánu obratu, ktorý dostal automobilku s pomocou vlády z pokraja kolapsu k najvyššej ziskovosti za 14 rokov. Po troch rokoch strát Peugeot vlani opäť dosiahol čistý zisk, ktorý bol v sume 1,2 mld. eur. Prevádzková marža firmy, ktorá bola v roku 2014 nepatrne kladná, vlani stúpla na úroveň 5 % tržieb.
Peugeot v utorok uviedol, že v najbližších rokoch chce udržať maržu v priemere na úrovni 4 %, ale do roku 2021 plánuje ziskovosť zvýšiť na 6 % tržieb. Automobilka zároveň plánuje zvýšiť tržby skupiny do roku 2018 o 10 % a do roku 2021 o 15 %.
Francúzska automobilka pôsobí aj na Slovensku. PSA Peugeot Citroën má v Trnave závod, ktorý je technologicky najnovším v skupine. Strategickú investíciu francúzsky koncern oznámil v januári 2003 a do začatia výroby dosiahla 700 mil. eur.