SME

Nokia po dokončení fúzie s Alcatelom spustila program prepúšťania

Fínska telekomunikačná spoločnosť Nokia dnes spustila svoj program rušenia pracovných miest.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: SITA, AP)

HELSINKY. Fínska telekomunikačná spoločnosť Nokia dnes spustila svoj program rušenia pracovných miest. Nokia totiž vlani získala takmer 80-% podiel vo francúzskej firme Alcatel-Lucent a v januári tohto roka nad ňou prevzala kontrolu. Informovala o tom agentúra Reuters.

Fúzia je súčasťou novej stratégie spoločnosti Nokia, ktorá v roku 2014 predala stratovú výrobu mobilných telefónov americkému softvérovému koncernu Microsoft, aby sa mohla sústrediť na dodávky sietí a sieťového vybavenia.

Vlani v apríli obe spoločnosti oznámili, že plánujú svoje zlúčenie a od 14. januára 2016 začali spoločnú prevádzku.

SkryťVypnúť reklamu

Nokia však zatiaľ nespresnila, koľko pracovných miest zruší, uviedla len, že chce vďaka synergii do roku 2018 ušetriť na prevádzkových nákladoch 900 miliónov eur.

K prepúšťaniu dôjde najmä v oblastiach, ktoré sa prekrývajú, ako je napríklad výskum a vývoj či organizácia regionálneho predaja a iné zdvojené funkcie vo firme. Nokia dodala, že ďalšie podrobnosti zverejní spolu s kvartálnymi výsledkami.

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (22. 5. 2025)
USD 1.132
AUD 1.757
CZK 24.867
JPY 162.760
CAD 1.572
GBP 0.845
HUF 402.050
PLN 4.242
CHF 0.935
SEK 10.845

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 381
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 068
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 169
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 659
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 403
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 125
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 829
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 304
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 012
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 014
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 022
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 007
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 515
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 224
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 792
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 701
  1. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  2. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  3. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  4. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  5. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  6. Tupou Ceruzou: Pandemická
  7. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  8. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 012
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 014
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 022
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 007
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 515
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 224
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 792
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 701
  1. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  2. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  3. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  4. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  5. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  6. Tupou Ceruzou: Pandemická
  7. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  8. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
SkryťZatvoriť reklamu