BRATISLAVA. Za parkovanie v centre Bratislavy si ľudia priplatia. Od začiatku apríla stúpla cena za hodinové parkovanie. A to z eura na 1,2 eura, teda o 20 percent.
Za nárast môžu dva faktory. "Úprava ceny súvisí s dobudovaním systému parkovacích automatov v centre mesta," pomenúva prvý dôvod Milada Šopoňová zo spoločnosti BPS Park - firmy, ktorá zabezpečuje parkovanie v Starom Meste.

Pod zvýšenie ceny parkovného sa podpísalo ale aj zvýšenie ceny, za ktoré si spoločnosť parkovacie miesta od mesta prenajíma. Za nájom platí totiž firma dvojnásobne viac ako v minulosti.
Parkovné zdražie aj v Košiciach
Drahšia má byť približne tisícka parkovacích miest. Pri plnej obsadenosti týchto miest by spoločnosť BPS Park teoreticky mohla ročne zarobiť takmer 2,4 milióna eur. Z tejto sumy platí BPS Park mestu okrem pevného nájomného aj časť tržieb vo výške niekoľkých desiatok tisíc eur.
Ostatné miesta patria rezidentom.
Dvíhanie cien za parkovanie nie je však len záležitosťou Bratislavy. Od júla tohto roka by mali vzrásť ceny aj v Košiciach, informoval o tom pred časom Košický Korzár.
V súčasnosti sa na všetkých miestach parkuje v meste za jedno euro na hodinu. Po novom by širšie centrum Košíc malo byť rozdelené na štyri zóny, v ktorých by ľudia platili od 50 centov až po 1,5 eura za hodinu.
Parkovanie v meste zabezpečuje firma EEI.
Bratislava plán s jednotným parkovaním nevzdala
Cena 1,2 eura za hodinu parkovania v Starom Meste v Bratislave bude ale len dočasná. "Hlavné mesto má so spoločnosťou BPS Park uzavretú zmluvu do prijatia jednotnej parkovacej politiky," informuje hovorkyňa mesta Ivana Skokanová.
O jednotnú parkovaciu politiku sa snaží mesto už niekoľko mesiacov, ale zatiaľ neúspešne. Mesto už vlani v lete kvôli tomu vypovedalo firme BPS Park zmluvu o prenájme parkovacích miest.
Avšak zmluvu muselo mesto zase obnoviť (za dvojnásobok ceny). V decembri sa totiž neuskutočnilo plánované hlasovanie o jednotnom parkovaní. Bratislava je tak v súčasnosti jediným krajským mestom na Slovensku, ktorá nemá prijaté jednotné parkovacie pravidlá.
Plán pristúpiť k jednotnej parkovacej politike ale mesto nevzdalo. "Mestským častiam bol koncom marca zaslaný návrh nového štatútu a rovnako aj návrh všeobecne záväzné nariadenie na pripomienkovanie," informuje Skokanová.
Mestské časti sa k návrhu majú vyjadriť do konca apríla. Ako to dopadne je otázne. Už v minulosti sa ukázalo, že mesto má so 17 mestskými časťami problém sa dohodnúť.