BRATISLAVA. Dopátrať sa k zloženiu mäsových výrobkov môže byť v niektorých obchodoch ťažké.
Výrobcovia, ale aj obchodné reťazce informácie skryjú tak, že si ich zákazník nevšimne, alebo ich nenapíšu vôbec a človek si ich musí vypýtať od predavača.
Kontrolóri by na to podľa odborníkov mali viac dohliadať. Ľudia sa inak nevedia zorientovať a kupujú si to, čo ani nechceli.
Všetko je v zošitoch
Na každom mäsovom výrobku by malo byť napísané jeho zloženie a podiel mäsa v percentách.
Na balených klobásach či salámach informácie zväčša sú. Problém je skôr pri výrobkoch, ktoré obchody ponúkajú v chladiacich boxoch, v ktorých sú rozbalené.
Typickým príkladom sú pulty, kde predávajú nakrájanú salámu, šunku, párky alebo údené výrobky.
Napríklad v bratislavskej predajni Tesca je pri chladiacom boxe stojan s desiatkami papierov, kde sú zapísané zrejme všetky výrobky, ktoré v ten deň v boxe ponúkajú. Spomína sa výrobca, kompletné zloženie, alergény a tiež druh výrobku.