SME

Lidl spustil retro akciu. Mnohé výrobky sa len prezliekli do starých obalov

Niektoré výrobky sa vraj podľa starej receptúry už vyrobiť nedajú.

BRATISLAVA. Reťazec Lidl spustil v pondelok opäť retro akciu. Celý týždeň si tak ľudia môžu v predajniach kúpiť výrobky v tradičných obaloch. Niektoré dokonca s pôvodnou receptúrou.

„Retro týždeň sme pripravovali v úzkej spolupráci s dodávateľmi. Okrem originálneho obalu sme totiž tam, kde to bolo možné, chceli zachovať aj pôvodné zloženie a chuť,“ informoval hovorca Lidl Tomáš Bezák. Ktoré výrobky sú podľa pôvodnej receptúry sme sa od výrobcov ani predajcu nedozvedeli.

Väčšina sladkostí sa nezmenila

Denník SME zašiel preto do obchodu a porovnal obaly niektorých retro výrobkov s ich súčasnými verziami. Väčšina sladkostí má podľa tohto testu svoju receptúru rovnakú. Nezmenilo sa napríklad zloženie Horalky či Kávových rezov. Rovnaké by mali byť aj Kaštany.

SkryťVypnúť reklamu

Rovnakú receptúru priznal vlani Lidl aj pre české Lidové noviny. „Taká kofola, horalky či termixy by sa len ťažko mohli vyrábať presne ako v minulosti. Nie je možné vyrobiť rovnaký výrobok v zložení, v akom sa vyrábal pred 20 až 30 rokmi,“ uviedol Lidl.

Iné zloženie má ale napríklad Kofila. Súčasná obsahuje viac tukov a menej cukru ako aj vlákniny. Súčasná Kofila obsahuje tiež iný druh oleja, oproti retro výrobku používa výrobca napríklad olej z jadier manga. Obsahuje aj viac kávovej pasty. U pôvodného receptu je to 4,4 percenta, u súčasného 4,5 percenta.

Rozdiel, i keď minimálny, nájdeme aj pri Slovakia solených čipsoch. Tie súčasné sú podľa informáciách na obale viac solené.

Menej mäsa, viac tuku

Podľa tradičnej receptúry je v ponuke napríklad Vysočina 1967 alebo Šunková údená saláma, informoval pred časom Lidl. Podľa informácií na obale obsahuje retro Vysočina viac mäsa. „100 gramov výrobku bolo vyrobených zo 133 gramov mäsa,“ píše sa na obale. Súčasná je vyrábaná zo 125 gramov mäsa. Okrem toho obsahuje viac tuku a viac soli.  

SkryťVypnúť reklamu

Dôvodov, prečo niektoré výrobky majú už len retro obal a nie aj pôvodnú receptúru, je viacero. U niektorých produktov je problém dopátrať sa k pôvodnému receptu. Dôvodom môže byť ale aj to, že potravinársky priemysel či hygienické pravidlá sa za tie roky zmenili. 

Prečítajte si tiež: Pedro či mlieko vo vrecúšku, Lidl zopakuje retro akciu Čítajte 

Väčšina výrobkov však na retro akciu len zmenila obal na ten pôvodný. U mnohých výrobkov je dôvodom aj to, že sa za tie roky receptúra nezmenila. Takým je napríklad Sedlčanský hermelín. 

Obchod a nakupovanie

Súvisiace témy: Lidl, Potraviny, Tuky
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (24. 5. 2025)
USD 1.130
AUD 1.757
CZK 24.915
JPY 161.130
CAD 1.563
GBP 0.838
HUF 403.550
PLN 4.260
CHF 0.930
SEK 10.835

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 837
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 508
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 570
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 441
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 342
  6. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 3 279
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 274
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 026
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 25 839
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 161
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 064
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 257
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 820
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 356
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 987
  8. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 5 701
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Budova Slovenských elektrární v Bratislave.

Definitívne sa zavŕšila druhá fáza akcionárskej dohody.


TASR
Európsky komisár pre obchod Maroš Šefčovič.

Eurokomisár telefonoval so zástupcami USA.


TASR
Bratislavská rafinéria Slovnaft.

Potrebné sú legislatívne zmeny, hovorí minister životného prostredia Taraba.


TASR
Americký prezident Donald Trump.

Trump hrozí Únii 50-percentným clom.


TASR 4
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 25 839
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 161
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 064
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 257
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 820
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 356
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 987
  8. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 5 701
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu