SME

Slovensko sa bude reprezentovať v zahraničí novým logom. Pozrite sa akým

Za vytvorenie značky zaplatí ministerstvo zahraničných vecí 80-tisíc eur.

Nové logo a slogan Slovenska.Nové logo a slogan Slovenska. (Zdroj: Ministerstvo zahraničných vecí)

BRATISLAVA. Slovensko má nové logo, ktoré ho v najbližších rokoch bude prezentovať v zahraničí. Nahradí viaceré logá, ktoré doteraz krajina používala. Slovensko sa novým logom chce ukázať vo svete ako atraktívna krajina - pre turistov, zahraničné investície či pre podporu našich výrobkov.

"Prvýkrát v histórii samostatného Slovenska vznikla dohoda všetkých kľúčových aktérov z odbornej sféry a štátnej správy o tom, ako vo svete jednotne prezentovať moderné, úspešné Slovensko," napísal na svojom facebookovom profile minister zahraničných vecí Miroslav Lajčák, ktorého rezort súťaž na nové logo vypísal. 

SkryťVypnúť reklamu

"Pracovali sme na ňom spoločne od roku 2009 a nová značka je výsledkom prieskumov, analýz aj širokej spoločenskej diskusie," dodal.

Nový vizuál stál desaťtisíce

Autorom víťazného návrhu na zjednotenie logotypov v štátnej správe je reklamná agentúra Creative Department Simony Bubánovej. Tá uspela v konkurencii ďalších agentúr. Nové logo a slogan má podľa ministra prezentovať štyri základné vlastnosti charakteristické pre Slovensko: rôznorodosť, vynachádzavosť, vitalitu a autentickosť.

Agentúre rezort zahraničných vecí zaplatí (podľa zmluvy na centrálnom registri zmlúv) za vytvorenie značky 80-tisíc eur bez DPH.

V tendri nešlo len o vypracovanie jednotnej vizuality štátnej správy, ale o vytvorenie takzvanej značky Slovenska.

To znamená loga, sloganu a príbehu, ktorým sa má Slovensko prezentovať navonok. Agentúra Creative Department prišla s vizuálom "Dobrý nápad", ten by mal nahradiť súčasného motýľa s mottom - Slovensko malá veľká krajina, ktorý sa využíva najmä v turizme. 

SkryťVypnúť reklamu

Podľa zmluvy mala agentúra vytvoriť tiež samostatné ideové príbehy značky Slovensko pre nasledujúce oblasti: cestovný ruch, zahraničné investície, export, kultúru a šport.

"Zadanie bolo postavené dosť výstredne. Spájať branding a jednotnú identitu ministerstiev chce naozaj superdizajnéra. Ale výsledok brandingu je v kontexte dejín oficiálnej komunikácie Slovenska príjemným prekvapením a posunom. Biľak bol dobrá voľba," hodnotí nové logo Ľubica Hustá, šéfka festivalu Design Week. Peter Biľak vytvoril písmo nového loga.

Celková zmena bude drahšia

Z dielne agentúry vyšiel aj spoločný logotyp pre štátnu správu, ktorý nahradí tie súčasné. Prebrať ho majú všetky ministerstvá postupne, najneskôr do konca septembra.

Musia tak zmeniť hlavičkové papiere, vizitky, infotabule, bannery, weby, profily na sociálnych sieťach či výstavné expozície. V rozpočte pre tento rok je na to vyčlenených takmer 490-tisíc eur.

SkryťVypnúť reklamu

Niektorým odborníkom sa však nový systém označovania pre štátnu správu nepozdáva. Vravia, že sa až priveľmi podobá na ten, ktorý sa v Nemecku používa už od roku 1999. "Je to kópia, ale omnoho horšia ako originál," hovorí Palo Bálik, ktorý vedie typografické laboratórium na Vysokej škole výtvarných umení. 

Vraví, že nemecké vizuály sú krajšie, majú vhodnejšie zvolený typ písma, kým tie naše sú veľmi monumentálne. Všetky slová sú napísané kapitálkami, čo podľa neho nie je vhodné. "Je otázne, či vizuály, ktoré sa tak veľmi podobajú na nemecké, vôbec používať," zamýšľa sa Bálik. 

Na porovnanie, takto vyzerajú slovenské a nemecké vizuály.

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  2. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  6. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  8. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy?
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 877
  2. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 7 016
  3. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 5 721
  4. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 5 398
  5. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 5 216
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 4 711
  7. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň? 3 398
  8. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 211
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

BYD Atto 3

Strojnásobí ročnú kapacitu na 1250 elektrických autobusov a nákladných vozidiel.


TASR
Americký prezident Donald Trump.

Trump to zdôvodnil novou kanadskou daňou.


ČTK 6
Ilustračné foto

Dôvodom je aj reštrukturalizácia a vplyv amerických dovozných ciel.


TASR
Ilustračné foto.

Poľnohospodárov potrápila aj silná búrka či požiar priamo na poli.


TASR
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 192 172
  2. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 132
  3. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 7 100
  4. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 5 683
  5. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 5 080
  6. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 4 810
  7. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 703
  8. Ján Valchár: O zemiakoch, Šáhidoch a pasákoch 3 370
  1. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  2. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  3. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  4. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  5. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  6. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  7. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
  8. Roman Kebísek: Čierny štvorec: Abstraktné umenie prešlo do absolútna a filozofickej roviny
SkryťZatvoriť reklamu