BRATISLAVA. Skupina Kofola utŕžila v prvom štvrťroku 54,2 milióna eur, čo predstavuje medziročný nárast o 17 %. Za vyššími tržbami stoja predovšetkým nováčikovia v portfóliu, značka Radenska a Rauch.
„Som spokojný. Prvý kvartál pre nás nie je najdôležitejší, pre nápojárov je kľúčová letná sezóna a na tú sme pripravení,“ okomentoval dosiahnuté výsledky generálny riaditeľ skupiny Jannis Samaras.
Kofola zaznamenala v sledovanom období prevádzkový zisk na úrovni 973 tisíc eur, čo v medziročnom porovnaní predstavuje pokles o necelých 19 %. Na nižšom prevádzkovom zisku skupiny sa mal podpísať pokles tržieb v Poľsku, ktorý bol spôsobený zmenou kurzu smerom k vlastným značkám.
"To je to, čo vieme, a verím, že to bude do budúcnosti stále dôležitejšie pre spokojnosť našich zákazníkov a spotrebiteľov,“ konštatoval Samaras, ktorý dodal, že skupina vyplatí vyššiu dividendu oproti plánu. Držiteľom akcií vyplatí skupina 5,5 mil. eur.
Skupina Kofola je výrobcom nealkoholických nápojov so siedmimi výrobnými závodmi na štyroch európskych trhoch. Celkovo bez ruského podniku zamestnáva 2 000 ľudí.
Do produktového portfólia spoločnosti Kofola CS patrí tradičný kolový nápoj s originálnou receptúrou Kofola, pramenitá voda Rajec, rad sirupov Jupí, hroznový nápoj Vinea, detské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex a ďalšie československé značky Chito, Top Topic a Citro Cola.
Najnovšími inováciami sú čerstvé ovocné a zeleninové šťavy UGO. Od začiatku roka 2015 Kofola exkluzívne distribuuje produkty spoločnosti Rauch v Českej republike a na Slovensku.