ŠTOKHOLM. Švédska automobilka Volvo, ktorú vlastní čínska spoločnosť Zhejiang Geely, sa v 1. kvartáli vrátila k zisku. Pomohol jej pritom najmä dopyt po nových modeloch. Informovala o tom agentúra Reuters.
Z hospodárskych výsledkov automobilky vyplýva, že v prvých troch mesiacoch tohto roka dosiahla prevádzkový zisk 3,1 miliardy švédskych korún (335,84 milióna eur), zatiaľ čo vlani vykázala za rovnaké obdobie stratu 11 miliónov švédskych korún..
Volvo v uplynulom kvartáli predalo celkovo 121.000 áut, pričom každé piate z nich bol športovo-úžitkový model XC90.
Prevádzková marža automobilky sa v 1. kvartáli 2016 vyšplhala na 7,5 % z nuly v rovnakom období vlani.
Tržby spoločnosti sa zvýšili na 33,7 miliardy švédskych korún z 41,8 miliardy švédskych korún pred rokom.
Predaj vozidiel značky Volvo v Číne v 1. štvrťroku vzrástol o 13,4 % na 19.636 áut a v západnej Európe sa zvýšil o 13,3 % na 49.305 kusov.