BRATISLAVA. Hudobnej službe Spotify sa vlani darilo, nie však natoľko, aby opäť neskončila v strate.
Služba dosiahla za rok 2015 čistú stratu vo výške 194 miliónov dolárov (173,1 milióna eur) a to napriek tomu, že jej tržby prekročili dve miliardy dolárov (1,95 miliardy eur).
Oproti roku 2014 príjmy spoločnosti vzrástli o 80 percent, no firma dosiahla stratu už ďalší rok po sebe.
Spoločnosť Spotify však tvrdí, že to bol „v mnohých ohľadoch doteraz jej najlepší rok“. Informáciu priniesol web musicbusinessworldwide.com.
Švédska firma, ktorá pôsobí na trhu už desať rokov, svoje tržby vlani oproti roku 2013 viac ako zdvojnásobila (pred dvoma rokmi zarobila na svojich službách takmer 750 miliónov eur).
Väčšinu svojich príjmov – až 84 percent – investuje Spotify naspäť do hudobného priemyslu, za vlaňajšok boli jej náklady na licenčné poplatky či distribúciu vo výške 1,83 miliardy dolárov (1,63 miliardy eur).
Počet používateľov hudobnej služby sa zvýšil zo 60 miliónov na konci roka 2014 na takmer 90 miliónov na konci roka 2015.