SANTIAGO, BRATISLAVA. Čilská vláda chce znížiť obezitu detí v krajine. Schválila zákon, ktorým zakáže reklamu cielenú na deti prostredníctvom hračiek.
Zakáže teda to, na čom stojí marketingový model napríklad vajíčok Kinder Suprise alebo krabičky s hračkou HappyMeal od spoločnosti McDonald´s. Sladkosti alebo jedlo sa nebudú môcť spájať s hračkou pre dieťa.
Španielsky denník El Pais napísal, že tento krok bude znamenať koniec takzvaných kindervajíčok v krajine.
Zákon o nutričných hodnotách potravín a súvisiacej reklame začne platiť koncom júna.
Týka sa obalov potravín, predaja v školských bufetoch a reklamy zameranej na deti mladších ako 14 rokov.
El Pais pripomenul, že tretina čilských detí do sedem rokov má nadváhu a desať percent detí v tejto vekovej kategórie je obéznych.
"Vajíčko s prekvapením láka deti trikom, a preto by nemalo byť predávané v našej krajine. Krabička McDonaldu má vysoké hodnoty kritických živín, a preto sa nemôže predávať s reklamou cielenou na deti. Krabička tak ako vyzerá dnes nie je štástná," povedal Tanto Pizarro z čilského ministerstva zahraničných vecí miestnemu rozhlasu ADN.
Obezitou v Čile trpí asi štvrtina dospelej populácie, nadváhu má dokonca 40 percent ľudí.