BRATISLAVA. Od začiatku júla bude môcť virtuálnu registračnú pokladnicu (VRP) využívať väčší okruh podnikateľov. "Po novom ju budú môcť používať všetci podnikatelia, ktorí mesačne vydajú maximálne 3000 pokladničných bločkov," informuje Ministerstvo financií (MF) SR.
V súčasnosti môžu VRP používať iba podnikatelia, ktorí mesačne nevydajú viac ako 1000 pokladničných dokladov. Ministerstvo financií teraz vyhláškou zvýši počet vydaných pokladničných bločkov na 3000. Podľa údajov Finančného riaditeľstva SR o registráciu na používanie virtuálnej pokladnice doteraz požiadalo asi 26.000 subjektov, pričom reálne ju využíva asi 20.000 z nich.
"Využívanie virtuálnej registračnej pokladne je bezplatné, čím znižujeme náklady pre podnikateľov. Našou ambíciou do budúcnosti je umožniť využívanie takýchto registračných pokladníc pre čo najširší okruh podnikateľov," avizoval štátny tajomník rezortu financií Radko Kuruc.
Používanie VRP nie je spoplatnené. Potrebná je však registrácia na ktoromkoľvek daňovom úrade a pridelenie kódu VRP. Najmä začínajúci alebo malí podnikatelia potom nemusia kupovať klasické registračné pokladnice. Ušetria tak za nákup pokladnice aj každoročný servis.
"VRP sú nastavené veľmi jednoduchým spôsobom tak, aby podnikatelia, ktorí sa rozhodnú pre jej používanie, boli odbremenení od niektorých administratívnych povinností. Nemusia napríklad vyhotovovať dennú uzávierku, či viesť knihu pokladnice," priblížilo ministerstvo. Okrem toho nemajú povinnosť vybrať si a zazmluvniť servisnú organizáciu, tak ako je to v prípade klasickej pokladnice.