Praha 7. januára (TASR) - Veľké obchodné reťazce v Českej republike v minulom roku výrazne zvýšili svoj podiel na trhu. Desať najväčších obchodných firiem dosiahlo tržby vyše 178 miliárd Kč, čo je v porovnaní s rokom 2000 bezmála o 27 miliárd Kč viac. Údaje poskytla spoločnosť Incoma Research.
Najväčším obchodníkom bol vlani Makro s 32 miliardami Kč tržieb. Nasledoval Ahold, ktorý mal tržby 29,6 miliardy Kč. Tržby tretej firmy Rewe odhaduje Incoma na 21,3 miliardy Kč.
Podľa Incomy sa poradie na prvých ôsmich miestach rebríčka oproti vlaňajšku nezmenilo. Makro totiž medziročne zvýšil tržby o 4,5 miliardy Kč, Ahold o 6 miliárd Kč a skupina Rewe, tvorená reťazcom Penny Market a Billa, o 2,3 miliardy Kč. Štvrtú priečku rovnako ako v predchádzajúcom roku obsadilo Tesco ČR s tržbami 18,5 miliardy Kč, čo je rast o 2,7 miliardy Kč. Delvite naopak tržby klesli.
Celkový podiel 10 najväčších obchodníkov na trhu dosiahol 30 %. Napriek posilňovaniu veľkých firiem na trhu tempo rastu tržieb 10 najväčších obchodníkov sa v roku 2001 nezvýšilo, ale už po druhýkrát kleslo.
Tržby 2001 (v mld. Kč, *odhad) 1. Makro 32 2. Ahold ČR 29,6 3. Rewe (Penny, Billa) 21,3* 4. Tesco Stores 18,5* 5. Kaufland ČR 17,5* 6. Tengelmann (OBI, Plus) 15,4* 7. Globus ČR 14,6 8. Delvita 11,5* 9. Carrefour ČR 10,5* 10.Julius Meinl 7,3
Informoval o tom český denník Mladá fronta Dnes.
(1 CZK = 1,340 SKK)
* pop zll
* * *