SME

Hľadajú stovky ľudí. Ako sa automobilky zmestia na trh?

V súčasnosti hlásia automobilky nedostatok ľudí nielen k pásu ale aj na kvalifikovanejších pozíciách

(Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

BRATISLAVA. Hľadáme elektrotechnika IT, rušňovodiča-posunovača, obsluhovača CNC obrábacieho stroja, elektrotechnika, autoklampiara. Volkswagen Slovakia spustil nedávno náborovú kampaň. Potrebuje obsadiť viac ako tridsať pozícií.

Na pracovnom trhu však chýba dostatok kvalitných ľudí.

"Musím  povedať, že voči predchádzajúcemu roku je dnes omnoho ťažšie nájsť kvalitných pracovníkov," potvrdzuje v rozhovore pre SME prezident Kia Motors Slovakia Eek-Hee Lee. 

Nových ľudí totiž nehľadá len Volkswagen, ale aj žilinská Kia a trnavský Peugeot. Nábor už začala robiť aj štvrtá automobilka Jaguar Land Rover.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež: Šéf slovenskej Kie: Sme najlepší v rámci koncernu, inšpirujeme aj Američanov Čítajte 

Kto chýba? 

Volkswagen by v tomto roku mohol prekonať hranicu 11-tisíc zamestnancov.

"Nebudeme to komentovať. Môžete si to vyrátať. Keď hovorím, že zamestnáme niekoľko stoviek, dá sa v tom vidieť určité áno, ale nevieme povedať presne kedy," vraví člen predstavenstva pre personálnu oblasť slovenského Volkswagenu Eric Reuting.

Stovky ľudí plánuje naberať aj automobilka v Trnave, potrebuje nájsť približne 800 nových ľudí. Plánuje totiž spustiť štvrtú zmenu, ktorá bude fungovať počas víkendov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hovorca trnavského Peugeotu Peter Švec hovorí, že problém sa týka hlavne výrobných pozícií ako operátor výroby, operátor logistiky, údržbár, správca zariadenia, ale aj účtovníci so znalosťou nemeckého jazyka.

"V súčasnosti hlásia automobilky nedostatok kvalifikovanej pracovnej sily takmer na všetkých oddeleniach. Tak kvalifikovanej výrobnej pracovnej sily, ako aj na špecializované pracovné pozície," hovorí Juraj Kovács z oddelenia poradenstva spoločnosti Deloitte. 

Podľa Martina Jesného zo Slovenského automobilového inštitútu sú moderné autá čoraz komplikovanejšie a montujú sa do nich zložité zariadenia, ktoré treba nielen pripojiť, ale často aj nastaviť či testovať. Toto sa nemali kde naučiť. 

Nedostatok ľudí na pracovnom trhu pociťujú aj dodávatelia, ukázal  nedávny prieskum spoločnosti PwC. Vyplynulo z neho, že väčšina zo 75 firiem chce prijať aspoň 10 nových ľudí, pätina aspoň sto. 

Desiatky tisíc ľudí

Automobilky a ich dodávatelia už dnes zamestnávajú na Slovensku podľa analýzy spoločnosti Euler Hermes viac ako 200-tisíc ľudí. Automobilový priemysel ako taký má kľúčový význam pre slovenskú ekonomiku.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C47SX na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Predseda vlády SR Robert Fico.

Privítal záver o využití aj súkromných zdrojov na oživenie domácej ekonomiky.


TASR
Ilustračné foto

Batériové úložiská tak predbehli plyn, vodné aj jadrové elektrárne.


SITA
Výstražná tabuľa a technológia zariadenia plynovodu na prepojovacom bode Budince – reverz.

Rokovalo sa aj o Balkánskej ceste.


TASR
Ilustračné foto

Rada pre rozpočtovú zodpovednosť analyzovala novelu dôchodkového systému.


TASR
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu