NEW YORK. Americký maloobchodný reťazec Wal-Mart Stores sa chystá v priebehu najbližších dvoch týždňov otestovať nový spôsob doručovania objednávok.
Reťazec si vyskúša spoluprácu so spoločnosťami Uber a Lyft, ktoré vďaka mobilným aplikáciám umožňujú majiteľom súkromných áut, aby svoje vozidlá využívali ako taxíky, a po novom aj na rozvoz objednávok.
Najväčší maloobchodný reťazec na svete čelí totiž čoraz tvrdšej konkurencii internetového obchodu Amazon. Informovala o tom agentúra RTTNews.
Toto je tak ďalší z bodov "pilotného programu", ktorý reťazec spustil v marci, keď začal zo svojich skladov doručovať objednávky firemným klientom v Miami prostredníctvom spoločnosti Deliv Inc.
Najnovšie sa tak Wal-Mart chystá rozšíriť rady svojich doručovateľov aj o vodičov Uber a Lyft, ktorí budú rozvážať najmä on-line objednávky domácností.
Klienti Wal-Mart si cez internet objednajú tovar, vybraní pracovníci reťazca objednávku pripravia a pošlú požiadavku spomínaným spoločnostiam na doručenie.
Aplikácia Uber funguje napríklad tak, že sa klientovi ozve vodič, ktorý je najbližšie. Vodič potom vyzdvihne pripravenú zásielku a odvezie ju priamo k zákazníkovi Wal-Martu.