Generálnym riaditeľom Národnej diaľničnej spoločnosti ste sa stali pred niekoľkými týždňami. V akom stave ste našli firmu?
„Je v nej viac vecí, ktoré chceme zmeniť. Zmyslom môjho pôsobenia bude hospodárnosť, teda aby Národná diaľničná nerobila veľa činností, ktoré s nami veľmi nesúvisia. Chceme v nej optimalizovať procesy, aktuálne revidujeme viac ako 40 zmlúv, ktoré buď zmeníme, alebo ich zrušíme. Takto dokážeme ušetriť možno aj desiatky miliónov eur ročne.“
Nakladalo sa s peniazmi nehospodárne?
„Myslím, že sa dá nakladať aj hospodárnejšie.“
O akých konkrétnych zmluvách sa rozprávame?
„Ide najmä o prípravu a prevádzku. Už sme zrušili jednu súťaž, ktorou sa mal vybrať externý stavebný dozor. Určite v najbližších dňoch a týždňoch budeme robiť aj ďalšie kroky. Ja vnímam, že Národná diaľničná nakladá s verejnými peniazmi. Dajú sa lepšie využiť, nie na umelé štúdie, ale na bezpečnosť a výstavbu ciest.“
Z firmy odišiel aj stredný manažment, ako napríklad šéf právneho či šéf verejného obstarávania. Prečo?
„Vzájomne sme sa dohodli. Bude lepšie, ak tieto oddelenia budú fungovať v inom zložení. Pozerám sa aj na personálne obsadenie nižších pozícií. Myslím si, že záležitosti v Národnej diaľničnej vieme usporiadať tak, aby nedochádzalo nielen ku konfliktu záujmov, ale ani k nehospodárnosti. Chceme stavať nielen na makropohľade, ale aj mikro. Myslíme si, že napríklad samotná koncepcia verejného obstarávania by sa mala centralizovať. Týmito krokmi docielime to, že každé euro bude pod dohľadom a budeme vedieť, na aké účely sa použije.“
“Dostal som viaceré anonymy. Aj na základe toho sme spravili komisiu, ktorá to prešetrí a na základe toho správu posunieme ministerstvu dopravy.
„
Tieto kroky však značia, ako keby ste boli už stálym riaditeľom, nie dočasným.
„Zmeny robím v mantineloch dočasného generálneho riaditeľa. Kým budem mať dôveru ministra, budem ich robiť. Uvidíme, ako dopadne výberové konanie. V minulosti som robil na ministerstve financií či v investičnej banke. Na tejto pozícii si nezakladám a svoju kariéru som nezaložil na tom, aby som mal post v štátnej správe. Mal som ponuky aj zo súkromnej sféry a moju prácu beriem ako manažérsku.“
Prihlásite ste sa do výberového konania?
„Ak ma minister o to požiada, zúčastním sa.
O vás sa hovorilo aj ako o ministrovi dopravy. Oslovili vás?
„Žiadnu takúto ponuku som nedostal.“
Krátko po vašom nástupe sa do médií rozposlal list, ktorý zverejnili Aktuality.sk. Podľa neho napríklad rýchlosť v tuneli Ovčiarsko sa zvýšila o 20 kilometrov za hodinu. Preverujete ho?
„Dostal som viaceré anonymy. Aj na základe toho sme spravili komisiu, ktorá to prešetrí a na základe toho správu posunieme ministerstvu dopravy.“

Dnes však už viete povedať, či sa rýchlosť posunula, alebo nie.
„Informácie, ktoré som dostal aj z ministerstva dopravy, hovoria, že v Ovčiarsku sa plánovala vždy stokilometrová rýchlosť za hodinu.“
Overujete si to?
„Áno. Ako som už povedal, máme odbor internej kontroly. Listov však prišlo viac.“
V jednom z nich obviňujú Pavla Kováčika, ktorý bol investičným riaditeľom Národnej diaľničnej spoločnosti. Stretávate sa s ním?
„Na základe odvolania pána Gajdoša (Milan Gajdoš, generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti, pozn. red.), minister odvolal aj pána Kováčika. Dôvodom bolo, že podpisovali zmluvy v čase moratória. My sme s nimi ukončili spoluprácu a odvtedy sme sa nevideli.“