BERLÍN. Predaj vozidiel značky Volkswagen (VW) bol v máji pomerne stabilný. Nemeckej značke automobilov sa darilo v Európe a Číne, čo vyrovnalo pokles predajov v Severnej a Južnej Amerike. Informovala o tom v piatok automobilka, ktorá stále čelí dopadom emisného škandálu.
Celosvetový predaj automobilov značky Volkswagen sa v máji znížil o 0,7 % na 495 900 predaných osobných a SUV vozidiel. Nemecká spoločnosť VW v období mesiacov januára až mája celkovo predala 2,43 mil. áut rovnomennej značky, čo predstavuje medziročný pokles o 1,7 %.
Najväčšia európska automobilka však očakáva, že celoročný predaj skupiny ako celku, teda aj vrátane luxusných značiek Audi a Porsche, bude v zhode s minulým rokom, kedy predala 9,9 mil. áut.
Vo štvrtok generálny riaditeľ spoločnosti VW Matthias Müller predstavil novú stratégiu do roku 2025. Automobilka po emisnom škandále plánuje transformáciu, aby sa stala efektívnejšou.
V rámci stratégie spoločnosť chystá investície vo výške desiatok miliárd eur, zníženie administratívnych a predajných nákladov, či zvýšenie prevádzkovej marže. VW tiež plánuje do roku 2025 uviesť na trh 30 nových modelov elektrických áut.
Koncern VW pôsobí aj na Slovensku. Spoločnosť VW Slovakia, a. s. patrí k najväčším exportérom, investorom i zamestnávateľom v súkromnom sektore na Slovensku a zamestnáva 9 400 ľudí.
V závode v Bratislave vyrába automobily Volkswagen Touareg, Audi Q7, Volkswagen up!, Volkswagen e-up!, SEAT Mii, Škoda Citigo, karosérie Porsche Cayenne a prevodovky.
V Martine vyrába komponenty pre podvozky a prevodovky a v Košiciach pripravuje vozidlá na export do Ruska. V Stupave vyrába nástroje pre produkčné linky.