BRATISLAVA. Najväčší železničný tender v histórii Slovenska sa uzavrel. Štátny správca tratí a niektorých železničných staníc - Železnice Slovenskej republiky - podpísali koncom minulého týždňa zmluvu s Doprastavom.
Ten spolu s TSS Grade, českou firmou Subterra, ktorá je dcérou spoločnosťou Metrostav, ako aj firmou Elektrizace železnic Praha zmodernizujú približne 16-kilometrový úsek na Považí za takmer 365 milióna eur.
Súťaž na modernizáciu úseku medzi Púchovom a Považskou Teplou Železnice vypísali vlani v lete. Uzavreli ju po takmer roku.
"Vybudovaním modernej železničnej trate sa zvýši rýchlosť, komfort, bezpečnosť a plynulosť jazdy, a tým sa znížia aj negatívne účinky dopravy na okolité prostredie, ktoré budú eliminované aj ďalšími technickými opatreniami“, napísala vo svojom stanovisku firma.
Dodala, že dokončením modernizácie trate v úseku medzi Púchovom a Považskou Teplou dôjde k zavŕšeniu modernizácie železničnej trate na ucelenom úseku trate Bratislava – Žilina, kde vlaky budú môcť premávať rýchlosťou do 160 kilometrov za hodinu.
Hovorkyňa Železníc Martina Pavliková doplnila, že momentálne budú Železnice Slovenskej republiky rokovať s vedúcim členom Združenia Nimnica, teda Doprastavom, o termíne odovzdania staveniska a harmonograme prác.
Počas štyroch rokov na tejto trati pribudnú dva nové železničné tunely v celkovej dĺžke skoro tri kilometre a 14 nových alebo rekonštruovaných mostov. Novinkou bude aj most ponad vážsku priehradu Nosice neďaleko Púchova, ktorú doteraz trať obchádza.
Okrem tohto úseku štát modernizuje viaceré úseky. Medzi nimi je napríklad trať medzi Zlatovcami a Trenčianskou Teplou či trať medzi Považskou Teplou a Žilinou. Modernizácia celej trate z Bratislavy do Žiliny by sa mala dokončiť v roku 2020.
