SAN FRANCISCO. Internetová sociálna sieť Facebook umožní malým podnikom v rozvíjajúcich sa krajinách, aby predávali svoje výrobky priamo cez svoje facebookové stránky.
Spoločnosť už v minulom roku spustila službu, ktorá niektorým podnikom dovoľuje predávať svoj tovar pomocou platených inzerátov.
Rozdiel je však v tom, že v rozvíjajúcich sa krajinách to budú mať firmy zadarmo. Informovala o tom agentúra Reuters.
Facebook dúfa, že táto služba zvýši závislosť podnikov na jeho sieti a nakoniec ich postrčí k tomu, aby si začali na sociálnej sieti platiť aj reklamu.
Facebook má v súčasnosti okolo tri milióny aktívnych inzerentov. Bezplatné internetové stránky u neho používa viac než 60 miliónov podnikov.
Najrýchlejšie rastúcim regiónom z hľadiska počtu užívateľov je pre Facebook juhovýchodná Ázia. Firma však naďalej zarába omnoho viacej peňazí na užívateľoch v Spojených štátoch či Kanade.
V druhom štvrťroku dosahoval priemerný zisk Facebooku na jedného užívateľa v Severnej Amerike 13,74 dolára, zatiaľ čo v Ázii a Tichomorí len 1,74 dolára.