SME

Zľavové portály tohto roku už nerastú, trh sa nasýtil

Počas tohtoročnej letnej sezóny slovenské zľavové portály evidujú, že v porovnaní s minulými rokmi klesli predaje do destinácií, ktoré boli v posledných mesiacoch cieľom teroristických útokov.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME – GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Zľavové portály si v tomto roku po prvýkrát nepripíšu výraznejší rast. Slovenský trh sa po rokoch stúpania nasýtil a konsolidoval. V diskusnej relácii na TABLET.TV to povedal prezident Slovenskej asociácie portálov kolektívneho nakupovania Jozef Vikarský.

"Na trhu ostalo približne desať silnejších hráčov, ktorí si ho rozdelili. Zmenilo sa aj správanie spotrebiteľov. Ľudia už vnímajú, u akého portálu nakupujú a už pre nich nie je dôležité percento zľavy, ktoré mohlo byť často klamlivé a nadsadené. Skôr ich zaujíma finálna cena," vysvetlil Vikarský.

SkryťVypnúť reklamu

Dopyt po zľavových portáloch je sezónny so špičkami v júli a v decembri. Počas tohtoročnej letnej sezóny slovenské zľavové portály evidujú, že v porovnaní s minulými rokmi klesli predaje do destinácií, ktoré boli v posledných mesiacoch cieľom teroristických útokov. Klienti uprednostňujú skôr strednú Európu.

"Tohto roku zamiešali karty pokles predaja Paríža a iných destinácií, no zároveň o to väčší je záujem o domáce pobyty a veľkomestá v okolitých krajinách ako je Praha, Budapešť, Krakov. Ťažko to vyjadriť v presných číslach, no platí, že o čo percentuálne klesol Egypt, Turecko či Paríž, o to viac vzrástli domáce dovolenky alebo cesty do susedných krajín," povedal Vikarský.

Zľavové portály po roku 2010 zmenili správanie sa spotrebiteľov, ktorí viac vyhľadávajú víkendové pobyty aj mimo hlavných sezón, čiže na jar a na jeseň. Na jednej strane si to hotelieri pochvaľujú, no zároveň aj kritizujú, že im prinášajú klientelu, ktorá je nestála, nie je lojálna a ide len za percentom zľavy. Vikarský pripustil, že oba pohľady sú čiastočne pravdivé.

SkryťVypnúť reklamu

"Vždy záleží od nastavenia akcie. Platí však, že príliš veľká závislosť ubytovacích zariadení od návštevnosti z portálov nie je dobrá. Ak predáva nejaký hotel veľa kupónov na viacerých portáloch, ľudí to skôr odrádza, pretože nemajú istotu, že získajú rezerváciu vo vhodnom termíne," dodal Vikarský.

Obchod a nakupovanie

Ilustračné foto

Dvojka medzi reťazcami z pohľadu tržieb sa nezmestila do top 15.


60
Donald Trump s tureckým prezidentom Erdoganom v Oválnej pracovni Bieleho domu.

Rokovanie sa má týkať aj rakiet Patriot, ktorých predaj zrušila Biden.


TASR 1
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  2. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  3. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  4. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  5. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  6. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  7. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  8. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov
  1. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  3. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  4. Slovensko na nohách. Začína 10. ročník Európskeho týždňa športu
  5. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  6. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  7. Bez nich by elektrina netiekla.
  8. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  1. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 7 526
  2. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 3 778
  3. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 062
  4. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 2 866
  5. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 2 795
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 2 717
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 2 100
  8. Bez nich by elektrina netiekla. 1 686
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. INESS: Zdravotná starostlivosť v USA: Mýtus voľného trhu
  2. Juraj Jevin: Kde je minister financií?
  3. Teodor Dlužanský: Ako Fico suverénne konsoliduje?
  4. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú.
  5. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  6. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  7. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  8. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  1. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere. 22 152
  2. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 14 447
  3. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 854
  4. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 9 711
  5. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 9 378
  6. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 8 760
  7. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 8 245
  8. Vladimír Zervan: Ficov úpadok 7 315
  1. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval.
  2. Radko Mačuha: Začnú nás stíhať za porušovanie národnej identity?
  3. Marian Nanias: Problémy na tureckej JE Akkuyu.
  4. Radko Mačuha: Už aj Verejné záchody chráni Ústava Slovenskej Republiky.
  5. Tupou Ceruzou: Neotravujte
  6. INESS: Socializmus skončil, ale láska k štátnemu stále žije
  7. Tupou Ceruzou: Iný
  8. Věra Tepličková: Keď zavolá rodina, vycestuje Martina
SkryťZatvoriť reklamu