SME
Piatok, 19. august, 2022 | Meniny má Lýdia

Problémy bratislavskej dopravy zhodnotia odborníci zo Žiliny

Za plán zaplatí takmer 200-tisíc eur.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava, a. s. (BID) si objednala Plán dopravnej obslužnosti Bratislavského kraja. Vypracuje ho Fakulta prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov Žilinskej univerzity v Žiline za 159,6 tis. eur bez dane z pridanej hodnoty (191,5 tis. eur vrátane dane) do siedmich mesiacov. Dodávateľ vzišiel z verejného obstarávania formou výzvy na predkladanie ponúk vyhlásenej v marci tohto roka.

Predpokladaná cena za dodanie Plánu dopravnej obslužnosti Bratislavského kraja bola 200 tis. eur bez dane. Ponuky predložili dvaja uchádzači, okrem úspešného aj organizačná zložka českej spoločnosti KPM Consult, a. s., a to vo výške 119 tis. eur bez dane (142,8 tis. eur s daňou). Táto spoločnosť však bola vylúčená.

SkryťVypnúť reklamu

Komisia na vyhodnotenie ponúk konštatovala, že uchádzač ani na dodatočnom konzultačnom stretnutí nezodpovedal na všetky otázky a nepresvedčil ju o takom technickom a odbornom zázemí, ktoré by boli zárukou úspešného a včasného vykonania úloh vyplývajúcich z vypracovania Plánu dopravnej obslužnosti Bratislavského kraja.

Spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava pri realizácii projektu Integrovaného dopravného systému Bratislavského kraja spolupracuje s objednávateľmi dopravných výkonov, a to Bratislavským samosprávnym krajom, Hlavným mestom SR Bratislava a Ministerstvom dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. Ako aj s dopravcami - Dopravným podnikom Bratislava, a. s., autobusovou spoločnosťou Slovak Lines, a. s., Železničnou spoločnosťou Slovensko, a. s. a Železnicami Slovenskej republiky.

SkryťVypnúť reklamu

Do projektu sa môžu postupne pripojiť aj ďalší osobní dopravcovia, prípadne objednávatelia dopravy v Bratislavskom kraji. Základnou úlohou BID je zatraktívnenie verejnej dopravy v regióne vzhľadom na prudký rozvoj individuálnej automobilovej dopravy.

Tento cieľ chce spoločnosť, ale aj jednotliví objednávatelia dosiahnuť najmä zavedením jednotnej tarify platnej na území bratislavského regiónu vo všetkých dopravných prostriedkoch zúčastnených dopravcov, zavedením pravidelného intervalu a zabezpečením nadväznosti jednotlivých spojov.

Spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava, a. s. vznikla v auguste 2005 (predtým ako s. r. o. od júna 2005) so zámerom integrovať dopravné služby v bratislavskom regióne s účasťou viacerých dopravcov. Základné imanie spoločnosti je 33,2 tis. eur. Bratislavský samosprávny kraj má v spoločnosti podiel 65 % a Hlavné mesto SR Bratislava 35 %.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (19. 8. 2022)
USD 1.018
AUD 1.462
CZK 24.611
JPY 137.170
CAD 1.312
GBP 0.844
HUF 405.130
PLN 4.724
CHF 0.968
SEK 10.590

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  6. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  7. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Majstrovstvá Slovenska v hode telefónom sa uskutočnia v sobotu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Shell myslí na slovenské komunity
  5. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  6. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  7. Agrokomplex 2022
  8. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 39 110
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 16 861
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 11 174
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 6 999
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 4 925
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 233
  7. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run 3 303
  8. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 3 168

Blogy SME

  1. Martin Sústrik: Lesk a bieda vedy: Jedlo zo vzduchu
  2. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  3. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  4. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  5. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  6. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  7. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  8. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 10 045
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 415
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 6 924
  4. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 4 448
  5. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 4 188
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 981
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 975
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.8.1922) 3 428
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

Objavujú sa signály, že plyn začína byť príliš drahý pre priemysel a výrobu elektriny.


TASR 20 h
V Maďarsku postaví CATL svoju druhú európsku fabriku.

Fabrika firmy CATL za sedem miliárd eur prinesie Maďarsku dôležité know-how.


24 h
Nemecký kancelár Olaf Scholz.

Berlín sa snaží odbremeniť spotrebiteľov a zmierniť tak vplyv dodatočných poplatkov.


TASR 18. aug
Minister práce Milan Krajniak.

Počas posledného roka klesol počet nezamestnaných o 38 654.


TASR 18. aug

Blogy SME

  1. Martin Sústrik: Lesk a bieda vedy: Jedlo zo vzduchu
  2. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  3. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  4. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  5. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  6. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  7. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  8. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 10 045
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 415
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 6 924
  4. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 4 448
  5. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 4 188
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 981
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 975
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.8.1922) 3 428
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu