SME

Brecely zrušil tender na projekt Atlas pasívnej infraštruktúry

IT tender v hodnote 48 miliónov eur vyhlásil exminister dopravy Ján Počiatek.

	
Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Roman Brecely. Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Roman Brecely. (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Roman Brecely (Sieť) zrušil verejné obstarávanie na informačno-technický projekt Atlas pasívnej infraštruktúry. Tender v predpokladanej hodnote 48 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty vyhlásilo v minulom roku bývalé vedenie ministerstva dopravy na čele s Jánom Počiatkom (Smer - SD).

Brecely po nástupe na post ministra dopravy zostavil špeciálny tím expertov, ktorý dostal za úlohu preveriť rozbehnuté tendre v oblasti IT.

Počiatek vybral Slovak Telekom

"Po detailnom preskúmaní dospel tím k záveru, že projektu Atlas pasívnej infraštruktúry nepredchádzala detailne spracovaná analýza so všetkými dopadmi a následkom toho nie je jasný rozsah projektu ani viaceré technické otázky. Preto som sa rozhodol zrušiť verejné obstarávanie tohto projektu a vrátiť sa do analytickej fázy,“ povedal Brecely.

SkryťVypnúť reklamu

Atlas pasívnej infraštruktúry je podľa rezortu dopravy potrebným projektom, ktorý má okrem zmapovania telekomunikačných vedení pre mobilné a pevné siete obsahovať aj aktuálne údaje o dopravných a inžinierskych sieťach, vodohospodárskych vedeniach, elektroenergetických, plynárenských a tepelných zariadeniach.

Projekt však doteraz nemá identifikovaný spôsob, akým sa budú získavať potrebné zdrojové dáta od komerčných subjektov a neobsahuje príslušnú finančnú špecifikáciu. Predošlé vedenie ministerstva dopravy začiatkom tohto roka vybralo za dodávateľa IT systému spoločnosť Slovak Telekom, a. s., ale zmluvu s ňou nepodpísalo.

Realizáciu tohto projektu predpokladá aj smernica Európskeho parlamentu a Rady z 15. mája 2014 o opatreniach na zníženie nákladov na zavedenie širokopásmových elektronických komunikačných sietí. Atlas pasívnej infraštruktúry bude financovaný z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 - 2020.

SkryťVypnúť reklamu

Jednou z výhrad expertného tímu k doterajšiemu priebehu verejného obstarávania bola aj skutočnosť, že ponuku podali len dvaja uchádzači, čo reálne prinášalo možnosť udelenia korekcií zo strany orgánu auditu, teda ministerstva financií, a nutnosť vykryť tieto korekcie prostriedkami zo štátneho rozpočtu.

Opozícii sa nepozdávajú ceny projektov

Atlas pasívnej infraštruktúry je podľa ministra dopravy užitočnou myšlienkou, ktorá na jednom mieste sústredí informácie z infraštruktúry rôzneho druhu.

"Môže byť tak výbornou pomôckou pre zníženie nákladov na budovanie sietí a urýchlenie ich výstavby, ako aj pre zrýchlenie a skvalitnenie procesu územného plánovania a v neposlednom rade aj veľkým prínosom pre užívateľov telekomunikačných služieb - občanov a podnikateľský sektor," uviedol Brecely.

SkryťVypnúť reklamu

"Zároveň je však mojou manažérskou prioritou využívať spoločné peniaze čo najefektívnejšie a najužitočnejšie. Som presvedčený, že reštart tohto projektu prinesie jednak nižšie náklady a jednak väčší prínos pre občanov, teda naplnenie zmyslu projektu Hodnota za peniaze (Value for money), ku ktorému sa ministerstvo dopravy prihlásilo,“ dodal Brecely.

Poslanci za stranu Sloboda a Solidarita (SaS) a hnutie OĽaNO v máji kritizovali tendre na Atlas pasívnej infraštruktúry a Informačný systém výstavby. Nepozdávali sa im najmä vysoké predpokladané ceny oboch projektov (48 milíonov eur, resp. 44,7 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty, vrátane dodania a prevádzky), ale ani to, že nebola zverejnená príslušná analýza.

Svoje výhrady zdôvodňovali aj tým, že doteraz nebol schválený nový stavebný zákon, keďže predošlý minister dopravy Ján Počiatek vlani v septembri stiahol návrh z parlamentu pre kritiku opozície a profesijných organizácií.

Slovensko

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (1. 5. 2025)
USD 1.137
AUD 1.780
CZK 24.920
JPY 162.680
CAD 1.573
GBP 0.852
HUF 404.080
PLN 4.275
CHF 0.939
SEK 10.972

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 748
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 562
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 736
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 581
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 566
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 389
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 094
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 228
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 24 118
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 19 705
  3. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 11 106
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 10 560
  5. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 8 118
  6. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 611
  7. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 6 949
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 449
  1. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  2. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  3. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  4. Tupou Ceruzou: Smerákov
  5. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  6. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  7. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  8. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Vstup do Priemyselného parku Chemes.

Stroje už opäť začali nabiehať.


Ilustračná fotografia.

Nové vozidlo strednej triedy prispôsobené americkým zákazníkom by sa malo vyrábať v Tuscaloose.


TASR 1
Ilustračné foto

Pripravuje sa na možný vplyv ciel v USA.


TASR
Ryanair

Do úvahy prichádza čínsky výrobca lietadiel COMAC.


TASR 3
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 24 118
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 19 705
  3. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 11 106
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 10 560
  5. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 8 118
  6. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 611
  7. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 6 949
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 449
  1. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  2. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  3. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  4. Tupou Ceruzou: Smerákov
  5. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  6. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  7. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  8. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
SkryťZatvoriť reklamu