BRATISLAVA. V uplynulých dvoch rokoch podal štvrtý mobilný operátor, spoločnosť SWAN Mobile na Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb postupne viacero podnetov na ostatných operátorov.
Poukazoval na ich postup po výberovom konaní na nové mobilné frekvencie, z ktorého vzišiel aj najnovší operátor. Ako pre TASR potvrdil hovorca úradu Roman Vavro, tieto konania pokračujú a zatiaľ nie sú ukončené.
"Prebieha správne konanie vo veci. Regulačný úrad nebude prejudikovať svoje budúce rozhodnutia. Účastníci konania majú všetky potrebné informácie o konaní," konštatoval Vavro.
Upozornil, že rýchlosť konania je ovplyvnená viacerými externými faktormi, ako sú napríklad vyjadrenia účastníkov konania, navrhovanie dôkazov a ich dopĺňanie, či podanie opravného prostriedku voči rozhodnutiu, ktoré sú zákonnými právami účastníkov konania. Preto je veľmi ťažké odhadnúť, kedy bude vo veciach právoplatne rozhodnuté.
Spoločnosť SWAN Mobile ešte v novembri 2014 žiadala regulačný úrad o preskúmanie plnenia povinnosti poskytnúť národný roaming operátormi Slovak Telekom, Orange Slovensko a O2 Slovakia. V októbri 2015 potom podala podnet na začatie konania o odňatí frekvencií voči O2 Slovakia a Orange Slovensko pre neplnenie ich povinností.
Ďalším podnetom z januára 2016 žiadala o prešetrenie konania Slovak Telekom, Orange Slovensko a O2 Slovakia v možnom rozpore so zákonom. K tomu malo podľa SWANu dôjsť ponúkaním nezverejnených a netransparentných zvýhodnených cenových ponúk klientom, ktorí prejavia záujem zmeniť poskytovateľa mobilných služieb.