PRAHA. Tri z desiatich vybraných položiek spôsobili zaseknutie testovacieho nákupu, píše Aktuálně.cz.
Vraj ako zákazníci nedostali žiadne vysvetlenie, prečo sa im nedarí dokončiť objednávku, hoci na prvý pohľad bolo všetko v poriadku.
„Pripočítame vysokú cenu za dopravu, jej neobvyklú konštrukciu či utajený vstup do obchodu a máme pred sebou jeden z najbizarnejších počinov veľkého reťazca v oblasti online nakupovania,“ píše autor českého článku.
Česi na nakupovanie cez internet švédskeho nábytku s kritikou nešetrili.

Drahá doprava
Ikea v Českej republike po rokoch spustila e-shop na začiatku septembra. Hneď po spustení internetového obchodu upozornil online denník Aktuálně.cz na výrazne vysokú cenu za dopravu a jej neobvyklú konštrukciu. Samotná služba je vraj na webe obchodu pomerne skrytá a nejde ju jednoducho nájsť len z hlavnej stránky.
Cena dopravy je totožná s poplatkom, ktorý Ikea účtuje zákazníkom, ktorí si objednajú transportnú službu osobne. Navyše si obchod účtuje ešte ďalší poplatok vo výške 300 korún (asi 11 eur) za to, že zamestnanec objednávku pripraví na prevoz.
Paradoxom tiež je, že Ikea účtuje drahšiu dopravu práve tým zákazníkom, ktorí v obchode nechajú viac peňazí. Ikei vraj nezáleží na hmotnosti objednaného tovaru, ani na vzdialenosti medzi obchodom a domovom zákazníka, ale poplatok za dovoz sa odvíja len od hodnoty nákupu.
Testové fiasko
Zle dopadol aj praktický test po necelých dvoch týždňoch od začiatku spustenia. Vybraný tovar sa zasekával a zákazníci dostávali nezrozumiteľné chybové hlásenia, ktoré neumožňovali dokončiť objednávku.
„Nešlo rozpoznať, ktorá položka z nákupného košíka tento problém spôsobuje a prečo, takže opakovanými pokusmi sme zabili desiatky minút,“ vysvetľuje online denník.