Telefonovanie za volantom nie je nevinný zlozvyk. Odsudzujú ho nielen nešoféri a netelefonisti. Nepáči sa nikomu a najmä tým, ktorí v ňom vynikajú. Pocit, že ja viem (šoférovať a telefonovať súčasne) a preto môžem, je silnejší ako hrozba pokutou, či odsúdenie spoločnosťou takých, ktorí si tiež myslia, že len oni vedia a môžu.
Komunikačnú etiketu skúmali nedávno v USA. To, čo na Slovensku ľudia tušia, Američania už vedia. Písanie alebo posielanie SMS správ počas šoférovania, posielanie emailov pri chôdzi, či používanie mobilného zariadenia cez medové týždne patria medzi „top päť“ zlozvykov podľa nedávneho prieskumu agentúry Ipsos. Úroveň komunikačnej etikety nezaujímala „nejakých potrhnutých aktivistov“, prieskum sponzorovala spoločnosť Intel, čo je líder vo svete technológií.
Intelu na etikete používania mobilných zariadení záleží z celkom prozaických dôvodov. Prieskum ukázal, že konektivita umožnila ľudom stať sa viac produktívnymi, ale spôsob využívania technológií môže iných frustrovať. Frustrovaný človek si mobil, notebook alebo tablet nekúpi, skúsenosť sa premieta do biznisu. Ak chce firma ponúkať pohodlnejšie technológie, robí etikete oveľa lepšiu službu ako moralisti, ktorí technológie odsudzujú, pričom to zväčša robia z počítača alebo mobilu.