Existuje jedno klišé, ktoré sa traduje po generácie. Alkohol je metla ľudstva. Hm. Alkohol však v tvorivom svete potrebuje pre svoj rast každá úspešná firma.
Alkohol patrí k životu a predovšetkým patrí do práce. Samozrejme, nie do každej, ale keďže blogy na internete čítajú zväčša ľudia tvoriví a obyčajne nie manuálne pracujúci (v pracovnom čase), dá sa zovšeobecniť, že alkohol a práca patria k sebe.
Každý šéf, by mal ráno dať zamestnancom fúkať. A ak nič nepili, niečo im naliať. Pretože potom ich výkon nebude taký, aký by mal byť. I keď, treba upresniť jednu vec - je alkohol, ktorý povzbudzuje tvorivosť a fľaška s ním patrí do každej zásuvky pod pracovným stolom. A potom je alkohol utlmujúci a ten do práce nosiť netreba. Iba ak na pracovné porady.
K tomu tvorivému alkoholu – najvhodnejší variant je whiskey. Alternatíva je aj kvalitná vodka. Všetky ovocné alkoholy, hruška, slivka, jabĺčkovica majú opačný účinok. Ak firma chce dosahovať dlhodobý zisk, potrebuje tvorivých ľudí. A tvorivosť potrebuje alkohol. Treba podotknúť, že jeden, maximálne dva poháriky. Inak to prestane fungovať. Raňajší príchod do práce vo firme, ktorá dbá na svoju budúcnosť, by mal vyzerať akosi takto:
Šéf: Vy ste tuším dnes ráno niečo pili.
Tvorivý zamestnanec: Áno.
Šéf: Snáď nie hrušku?
Tvorivý zamestnanec (so zhrozeným pohľadom): Ale kdeže! Pohárik škótskej, 12-ročnej.
Šéf: Veď preto. Dnes vás potrebujem mimoriadne funkčného. Ak by ste ten pohárik prestali cítiť v krvi príďte, nalejem vám.
Každý tvorivý človek si určite všimol, že sú dni, keď to ide lepšie a sú dni, keď to ide horšie. Čím to je? Emóciami. Ak je človek v rovnovážnom stave, tvorivosť pracuje na maximum. Ak je rozbitý, či už depkou alebo priveľkým šťastím, nemôže po pracovnej stránke vydať toľko, koľko by mal. Preto prichádza na rad whiskey. Tá odfiltruje hornú aj dolnú časť emocionálnej sínusoidy a nechá človeka v jeho tvorivom, vyváženom strede. Sladké alkoholy ho v tých extrémnych hraniciach podržia - alebo ho nechajú priveľmi šťastným, ale prehnane skleslým. Pre exaktne zmýšľajúcich je priložený aj vysvetľujúci graf:
Čo by sa patrilo povedať teraz? Na zdravie? Nie, to až po práci. V práci sa pije na tvorivosť.
Poznámka. Informácie použité v tomto článku vychádzajú z praktických skúseností autora a z testovania metódou pokus-omyl. Pri akýchkoľvek pochybnostiach o ich hodnovernosti, je autor ochotný podstúpiť vedecké testovanie vplyvu alkoholu na tvorivosť človeka v kontrolovaných laboratórnych podmienkach.