SME

Píár odpad (2)

Intrigy ako komunikačný bonus

Od posledného blogu som absolvoval toľko stretnutí s ľuďmi z PR brandže, ako asi nikdy doteraz za tak krátky čas. Tešil som sa na diskusiu, ale nekonala sa. Zväčša so mnou všetci súhlasili (a informovali ma čo všetko sa ešte robí :) ) a priznali, že praktiky, ktoré som opísal (zatiaľ len v hrubom náčrte) poznajú a ťažko sa im brániť. Zvyčajne uvádzali dva dôvody – prvý je ten, že „inak sa to nedá“, druhý ten, že „ak sa to dá robiť inak, klient to obyčajne chce štandardne“. A tak vraj akákoľvek snaha o tvorivosť v komunikácii PR agentúry končí pri štandardných, zväčša otravných a neúčinných praktikách.

SkryťVypnúť reklamu

Nateraz ale firmy, ktoré si objednávajú služby PR agentúr, môže zaujímať jedna z „tvorivých“ činností, za ktoré si (nevedomky?) platia – intrigy. Rôzneho druhu a formy. Napríklad sa PR agentúre nepáči novinár, ktorý opakovane  kritizuje produkty určitej firmy – klienta dotyčnej agentúry. Začne to telefonátom, v ktorom akože nahnevaný hlas človeka z PR obviní novinára z neprofesionality. Hnev a agresivita sú jediné zbrane, pretože iné sa použiť nedajú (ak je kritika novinára podložená dôkazmi nepriestrelná). Prvá etapa neuspeje a nezriedka pokračuje telefonátom šéfredaktorovi alebo editorovi – ten samozrejme PR človeka pošle niekam ešte rýchlejšie ako redaktor.

Vtedy začína najtvorivejšia časť PR ľudí – reálne intrigy. Na stretnutí s inými klientmi podnikajúcimi v rovnakom sektore, ktorým sa zaoberá kritický novinár, zvrtnú reč na médiá (noviny, časopisy, rozhlasovú reláciu), kde sa objavujú kritické poznámky, frázami typu „to nestojí za nič“, „veľmi amatérske“, „to ani nepočúvajte/nepozerajte/nečítajte“. Samozrejme, že občas „spomenú“ aj meno dotyčného novinára. Prečo to niektoré PR agentúry robia? Chcú si zachrániť dobre platiaceho klienta a keďže inak formu kritiky v médiách zvládnuť nedokážu, snažia sa jej dosah aspoň takto zjemniť v očiach manažérov firmy.

SkryťVypnúť reklamu

Podobnú techniku využívajú PR agentúry aj vtedy, ak sa chystajú uchádzať o exkluzívnu PR zákazku na očierňovanie svojich konkurentov. Týka sa to aj tých väčších agentúr.

Že sú takéto postupy v slovenskom biznise bežné? Možno. Ale určite chcete, aby agentúra s takýmito praktikami za vaše firemné peniaze zabezpečovala vašu internú a externú komunikáciu? Nie sú intrigy len dôkazom toho, že PR agentúra svoju komunikačnú úlohu v podstate nezvláda?

A ešte jeden bonus, na čo všetko PR agentúry používajú peniaze. Ak sa objaví v médiách kritická informácia, ktorá im môže pokaziť biznis, tak na znižovanie hodnovernosti jej autora si zaplatia človeka, ktorý útoky preberie na seba a plní funkciu nahnevaného davu. Takéto tvorivé sú PR agentúry, ktoré si možno platí aj vaša firma. Ako som sa prekvapujúco dozvedel, aj zopár aktívnych „nestranných“ diskutérov v internetových fórach si zaplatili PR agentúry. Napríklad aj v diskusiách pod blogmi...

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Tridsať rokov učí ľudí šoférovať. Čo je problém dnešných vodičov?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  2. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 19 684
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 043
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 5 179
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 3 801
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 997
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 696
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 1 611
  8. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac 1 565
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračná fotografia.

Trump eskaloval svoju globálnu obchodnú vojnu.


TASR
Ilustračná fotografia.

Niektorí výrobcovia nespĺňajú požiadavky a čelia konkurenčnej nevýhode.


TASR
Ilustračné foto.

Predpokladaná cena by mala byť maximálne 727-tisíc eur.


TASR 1
Americký prezident Donald Trump.

Prezident adresoval listy predstaviteľom štátov.


TASR 2
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 24 756
  2. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 22 582
  3. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 13 895
  4. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 12 089
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 231
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 869
  7. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 7 618
  8. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 6 865
  1. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  2. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  3. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
  4. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.
  5. Věra Tepličková: Na Devíne sláva bola, ušlo sa vám kúsok z vola?
  6. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  7. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  8. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
SkryťZatvoriť reklamu