Odznelo za ostatný rok už niekoľkokrát. Sú tomu už dva roky, čo sa o gréckom probléme začalo hovoriť nahlas. Bohužiaľ, vo všeobecnosti aj pre Grécko platí, že musíte niečo dať, aby ste dostali niečo naspať. Gréci nedávali, niekoľko dekád, dnes prídu o viaceré – a za zlomok času. Napriek pôžičke od zvyšku kontinentálnej Európy musí niečo kvapkať aj zo strany Grékov. Najnovšie to bude za 15 miliárd eur gréckeho štátneho firemného sektora. Do konca roku 2015 by výpredaj mal vyniesť 50 miliárd eur. Po tomto dátume to v Grécku môže vyzerať aj tak, že železničné trate budú vlastniť Francúzi, tamojšie letiská spravovať Belgičania, niektoré banky aj jeden Čech a energetické spoločnosti si uchytia Nemci. Jadro sa totiž nahrádza ťažko, akokoľvek príjemná idea to je. Ani pod žičlivým gréckym slnkom to však nebude také ideálne. Väčšina predávaných firiem sa totiž topí v dlhoch. Spomínané železnice vykazujú stratu vo výške jednej miliardy eur a sú len štatistickým príkladom. Situáciu to teda nijako nerieši. Peniaze sa len prelejú inam a naspäť k pôvodným majiteľom. Bohužiaľ, pre Grécko stále platí, že ak si myslíte, že to najhoršie máte za sebou, zrejme ste otočení na opačnú stranu.