Bol to dobrý ceremoniál a postačoval mi viac než čínska pompézna verzia spred štyroch rokov. Olympijské hry majú svojský status, v akejkoľvek podobe. Premýšľali ste však už o hrách cez peniaze? Olympiáda je totiž druhou najhodnotnejšou značkou sveta a prvou gréckeho pôvodu, dokonca stonásobne hodnotnejšou, ako je grécka národná banka, tvrdí to spoločnosť Brand Finance. V dňoch počas olympiády v Londýne by to bol o to príznačnejší symbol, že najcennejšie, čo na svete máme, sú hry, ktoré spájajú ľudí a stierajú rozdiely medzi krajinami. Aj finančne. Žiaľ, nie sú. Hoci od Číny zvýšili, asi ako jediná komodita, svoju hodnotu o 87 percent na 47,6 miliardy dolárov, neprekonali hodnotu „Jablka“. Spoločnosť Apple si ceníme na 70 miliárd dolárov. To sme si pred pár mesiacmi hovorili aj o firme s modrým logom. Výdobytky, ktoré nosíme po vreckách, nášmu životu dominujú viac ako športový duch sveta. A najmä celoročne, nielen na tri týždne. Čo to o nás vypovedá, kým oheň dohorí?