Vzdelané a slobodné Číňanky sú motorom čínskej výjazdovej turistiky a tento fakt musia akceptovať všetci čínski i zahraniční touroperátori, ktorí chcú mať úspech na trhu. Tvrdí to Qunar.com najväčší čínsky cestovateľský server a poukazuje na fakt, že výdavky Číňaniek na cestovanie vzrástli vlani o pätinu.
Sú významnými klientmi medzinárodných hotelových sietí a veľmi citlivo reagujú na ich cielené propagačné akcie. Radi si vyberajú hotely, ktoré majú osobitné poschodia, vyhradené iba pre ženskú klientelu a vybavenie izieb s prihliadnutím na cestujúce ženy. Chcú tam mať nielen dámske módne časopisy, ale aj koberčeky na cvičenie jogy a videá s návodmi na rozličné relaxačné cvičenia a hotelové reštaurácie im vychádzajú v ústrety aj jedálnymi lístkami s ponukou diétnych jedál pre dámy, ktoré chcú byť štíhle a fit.
Vzdelané Číňanky si svoje skúsenosti nenechávajú pre seba – vyše sedemdesiat percent nápadov, komentárov, reakcií a príspevkov do diskusie na web Qunaru posielajú ženy. Svoje dovolenkové destinácie si táto klientela nevyberá iba podľa možností na nákupy v svetových centrách módy, relaxu a zdravotnej turistiky, ale aj podľa televíznych seriálov a romantických filmov.
Keď si Slovensko urobí inventúru, čo by modernej Číňanke mohlo ponúknuť, zistí, že takmer nič. Ak niekto mávne rukou, že Čína je predsa biedna krajina, má pravdu. Akurát že biedny tam nie je každý. Pre dovolenkársky svet je síce zaujímavé aj rozvetvené príbuzenstvo petrolejových princov z Blízkeho východu, akurát takých je na počty pomerne málo. Vlani si síce cestu do zahraničia mohlo dovoliť iba zo päť percent Číňanov, ale v počtoch to bolo 65 miliónov ľudí. A prognóza na rok 2020 hovorí o sto miliónoch.