Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Odchyť si svojho čašníka

Prečo sa na Slovensku vo chvíli, keď vám donesú hlavné jedlo, končí starostlivosť o hosťa?

Nedávno som strávila pár dní v Českom Krumlove a okolí. Keďže nielen poznávaním pamiatok je človek živý a navyše počasie prialo viac sedeniu v reštaurácii alebo kaviarni, ako prechádzkam, urobili sme si malý prieskum miestneho gastronomického zázemia. Nemali sme nijaké odporúčania, takže sme si podniky vyberali podľa toho, ako sa nám páčili jedálne lístky vyvesené na dverách. Niekedy sme sa trafili, inokedy nie. Väčšinou sme jedli dobre, ale natrafili sme aj na podnik, kde bolo síce menu lákavé, ale to čo sme mali na tanieroch, nebol nijaký zázrak, skôr naopak.

Skryť Vypnúť reklamu

Ako každé turistické centrum, aj reštaurácie v Českom Krumlove sú poznačené tým, že varia najmä pre turistov – to ovplyvňuje ich zameranie aj ceny. Takže nakoniec sme sa najlepšie najedli v Českých Budějoviciach, v novootvorenom štvorhviezdičkovom hoteli, ktorý nám odporučil známy, ktorý tam žije. Výborná sviečková za 95 českých korún, či zubáč na zelenine za 170 Kč boli naozaj pochúťkami. V niektorých krumlovských podnikoch chceli za približne to isté (otázka je, či aj tej istej kvality) o stovku viac. Jedno však mali všetky podniky spoločné. Pozornú obsluhu, ktorá si nás všímala aj po tom, čo nám priniesla hlavné jedlo.

Chvalabohu, aj na Slovensku je stále menej podnikov, kde má hosť pocit, že je na obtiaž a viac tých, kde sa cíti príjemne, ale... Podľa mojich skúseností sa starostlivosť o hosťa väčšinou končí tým, že mu obsluha prinesie hlavné jedlo. Už to, keď sa čašník spýta po konzumácii, či si dáte kávu alebo dezert, je malé víťazstvo. Ale že by ste ho v bežných reštauráciách (ako boli tie v južných Čechách) nemuseli doslova odchytiť, keď chcete ešte jednu minerálku, pohár vína, prípadne zaplatiť, to je ešte stále vzácnosť. Vo všetkých podnikoch bez výnimky, ktoré sme v Krumlove a okolí navštívili, to ale bola samozrejmosť. Obsluha nevtieravo sledovala dianie pri stole a pýtala sa, či nám nič nechýba. Ani raz sme nemuseli nejako upozorňovať, aby si nás všimla.

Skryť Vypnúť reklamu

Taktiež samozrejmosťou bolo spýtať sa, či chceme platiť spolu, alebo každý osobitne. Aj keď bola útrata na jednom účte, čašník ani brvou nemrkol, keď sme chceli platiť osobitne. Len si priniesol kalkulačku. Bez hundrania a zazerania, nám v týchto situáciách dôverne známeho. Koniec koncov – sprepitné, ktoré dostal od každého, spolu prevyšovalo to, ktoré by dostal z jedného účtu.

Ďalšou zaujímavou skúsenosťou bol penzión, v ktorom sme bývali. Maličké zariadenie so štyrmi izbami, kde sme hneď po príchode dostali od majiteľa na preštudovanie hrubú „buchlu“ o Krumlove v niekoľkých jazykoch. O všetkých jeho atrakciách, o tom čo tam môžete robiť. Aby ste tam neprišli len raz. Prečo ma to tak zaujalo? Moje skúsenosti z návštev slovenských hotelov sú totiž také, že jednou z ich slabín je práve absencia akýchkoľvek informácií o okolí, ktoré by mal hosť k dispozícii. Pritom to nie je vec, do ktorej treba veľa investovať, chce to len čas a námahu. Ako keby majitelia a manažéri stále nepochopili, že hosť, ktorý dostane pod nos dobre spracované materiály o mieste, kde sa nachádza, sa tam možno vráti. Aby si pozrel to zaujímavé, o čom sa v hoteli dočítal a teraz to nestihol. A keď je spokojný s ubytovaním, príde práve do ich zariadenia.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 35 000
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 33 959
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 527
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 669
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 338
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 321
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 793
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 493
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 433
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 404
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Sledujte zjazdové lyžovanie s nami.

7 h
Ilustračná fotografia.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 233-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 894 obetí. Na Slovensku prebieha plošné testovanie.

8 h
Ilustračná fotografia.

Denník SME odhadol, aký bude očkovací kalendár.

21 h