Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

Ako lacno propagovať krajinu

Som chodiaca reklama na to, že raz vidieť je lepšie, ako tisíckrát počuť

Sedela som pred niekoľkými dňami v lietadle z Tel Avivu do Bratislavy a počúvala pani – Izraelčanku. Išla do Piešťan za manželom, ktorý tam pracuje. Hovorila, aké je Slovensko pekné, akú krásnu prírodu máme, ako je fajn, že je tu všade blízko a aká škoda, že o tom nikto v zahraničí nevie. To isté si vypočula dcéra vo Švajčiarsku, keď kamarátovi Holanďanovi hovorila, ako je u nás pekne. Povedal, že jej verí, ale prečo by k nám mal ísť, keď o Slovensku ako o zaujímavej krajine nikdy nikde nepočul.

Skryť Vypnúť reklamu

Azda teraz, po majstrovstvách sveta v hokeji... netreba si však robiť ilúzie, že hokejový šampionát je podujatím celosvetového rangu, hokej predsa len nie je futbal. Ale dúfajme, že aspoň v krajinách, kde je hokej populárny, zaregistrovali, že nejaká krajina s názvom Slovensko existuje. Ale aj to, že sa ich fanúšikom u nás páčilo, že infocesty pre médiá, ktoré plánovala robiť počas majstrovstiev sveta Slovenská agentúra pre cestovný ruch, dopadli dobre. Lebo neexistuje lepší a efektívnejší spôsob ako propagovať krajinu (najmä ak nemáte na to, aby ste si platili kampane v CNN či Eurosporte, hoci aj také Arménsko a Macedónsko to robia :-) ), ako sem pozvať ľudí, ktorí píšu, respektíve touroperátorov a urobiť im zaujímavý program. Tento názor som počula x-krát od ľudí, ktorí sa v turizme pohybujú.   

Skryť Vypnúť reklamu

Dávam im stopercentne za pravdu. Som totiž chodiacou reklamou na to, ako dokáže osobná skúsenosť zmeniť pohľad na krajinu, o ktorej ste veľa nevedeli, alebo ste ju vnímali skôr negatívne. Nikdy by som napríklad nešla na dovolenku na Malorku a ako som zistila, zďaleka nie som sama, kto má taký názor. Vždy som ju vnímala ako baštu hlučných Nemcov a Angličanov s betónovými hotelovými pevnosťami. Ale keď som dostala pred troma rokmi pozvanie na infocestu na tento ostrov – zvedavosť, mi nedala a šla som.

Výsledok? Áno, sú tam miesta, kde by som nešla na dovolenku, ani keby bola zadarmo. Ale zobrali nás aj do mestečiek Soller a Port de Soller a to bola láska na prvý pohľad. Hneď vtedy som si povedala, že sa tam niekedy vrátim súkromne. Stalo sa, strávili sme tam minulý rok s dcérou dva týždne a všetko, čo sme chceli na Mallorke vidieť a robiť, sme za ten čas ani nestihli. A to sme mali na každý deň naplánovaný nejaký výlet. Tak sme si vymysleli ďalší pobyt na september, len zlomená noha mi plány prekazila. Aj tak som odvtedy chodiacou reklamou na tento baleársky ostrov.

Skryť Vypnúť reklamu

Ale, nielen na ňu, medzi tým sa mi to isté stalo s rakúskym lyžiarskym strediskom Ischgl. Po infoceste som tam už dvakrát bola na predĺženom víkende, s francúzskym ostrov Réunion, kam sa určite vrátim, keď budem „veľká a bohatá“. Hoci je ešte len máj, už rozmýšľam, kam si pôjdem na jeseň predĺžiť leto. Či v septembri do Kampánie, alebo v októbri či novembri do egyptského letoviska Port Ghalib, prípadne skombinujem izraelský Tel Aviv, Jeruzalem a Mŕtve more. Prečo sem? Lebo všade tam robili miestne touristboardy infocesty a všade bolo úžasne, takže ma láka vrátiť sa sem aj súkromne. Bolo by pekné, keby si to isté hovorili aj novinári, ktorí navštívili v rámci presstripov Slovensko.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  4. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  5. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  10. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 17 886
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 009
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 110
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 12 289
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 063
  6. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 739
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 651
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 849
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 721
  10. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 676
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: O testovanie je opäť veľký záujem, Matovič pomáha v odbernom tíme (minúta po minúte)

Na Slovensku pribudlo 2890 pozitívne testovaných ľudí a 25 úmrtí pacientov s Covid-19. Celkovo si pandémia vyžiadala 159 obetí.

Minister obrany Jaroslav Naď.
Ilustračné foto.
Komentár Petra Schutza

Z krajiny sa stal pokusný králik vojny proti Covidu

Koza zarevala, vlk hladný.

Peter Schutz
Hornádska ulica v Krompachoch v piatok 10. apríla.