Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Ako lacno propagovať krajinu

Som chodiaca reklama na to, že raz vidieť je lepšie, ako tisíckrát počuť

Sedela som pred niekoľkými dňami v lietadle z Tel Avivu do Bratislavy a počúvala pani – Izraelčanku. Išla do Piešťan za manželom, ktorý tam pracuje. Hovorila, aké je Slovensko pekné, akú krásnu prírodu máme, ako je fajn, že je tu všade blízko a aká škoda, že o tom nikto v zahraničí nevie. To isté si vypočula dcéra vo Švajčiarsku, keď kamarátovi Holanďanovi hovorila, ako je u nás pekne. Povedal, že jej verí, ale prečo by k nám mal ísť, keď o Slovensku ako o zaujímavej krajine nikdy nikde nepočul.

Skryť Vypnúť reklamu

Azda teraz, po majstrovstvách sveta v hokeji... netreba si však robiť ilúzie, že hokejový šampionát je podujatím celosvetového rangu, hokej predsa len nie je futbal. Ale dúfajme, že aspoň v krajinách, kde je hokej populárny, zaregistrovali, že nejaká krajina s názvom Slovensko existuje. Ale aj to, že sa ich fanúšikom u nás páčilo, že infocesty pre médiá, ktoré plánovala robiť počas majstrovstiev sveta Slovenská agentúra pre cestovný ruch, dopadli dobre. Lebo neexistuje lepší a efektívnejší spôsob ako propagovať krajinu (najmä ak nemáte na to, aby ste si platili kampane v CNN či Eurosporte, hoci aj také Arménsko a Macedónsko to robia :-) ), ako sem pozvať ľudí, ktorí píšu, respektíve touroperátorov a urobiť im zaujímavý program. Tento názor som počula x-krát od ľudí, ktorí sa v turizme pohybujú.   

Skryť Vypnúť reklamu

Dávam im stopercentne za pravdu. Som totiž chodiacou reklamou na to, ako dokáže osobná skúsenosť zmeniť pohľad na krajinu, o ktorej ste veľa nevedeli, alebo ste ju vnímali skôr negatívne. Nikdy by som napríklad nešla na dovolenku na Malorku a ako som zistila, zďaleka nie som sama, kto má taký názor. Vždy som ju vnímala ako baštu hlučných Nemcov a Angličanov s betónovými hotelovými pevnosťami. Ale keď som dostala pred troma rokmi pozvanie na infocestu na tento ostrov – zvedavosť, mi nedala a šla som.

Výsledok? Áno, sú tam miesta, kde by som nešla na dovolenku, ani keby bola zadarmo. Ale zobrali nás aj do mestečiek Soller a Port de Soller a to bola láska na prvý pohľad. Hneď vtedy som si povedala, že sa tam niekedy vrátim súkromne. Stalo sa, strávili sme tam minulý rok s dcérou dva týždne a všetko, čo sme chceli na Mallorke vidieť a robiť, sme za ten čas ani nestihli. A to sme mali na každý deň naplánovaný nejaký výlet. Tak sme si vymysleli ďalší pobyt na september, len zlomená noha mi plány prekazila. Aj tak som odvtedy chodiacou reklamou na tento baleársky ostrov.

Skryť Vypnúť reklamu

Ale, nielen na ňu, medzi tým sa mi to isté stalo s rakúskym lyžiarskym strediskom Ischgl. Po infoceste som tam už dvakrát bola na predĺženom víkende, s francúzskym ostrov Réunion, kam sa určite vrátim, keď budem „veľká a bohatá“. Hoci je ešte len máj, už rozmýšľam, kam si pôjdem na jeseň predĺžiť leto. Či v septembri do Kampánie, alebo v októbri či novembri do egyptského letoviska Port Ghalib, prípadne skombinujem izraelský Tel Aviv, Jeruzalem a Mŕtve more. Prečo sem? Lebo všade tam robili miestne touristboardy infocesty a všade bolo úžasne, takže ma láka vrátiť sa sem aj súkromne. Bolo by pekné, keby si to isté hovorili aj novinári, ktorí navštívili v rámci presstripov Slovensko.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Budovanie zelenej značky
  5. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  6. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  7. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  8. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  9. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  10. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 43 187
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 24 008
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 15 858
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 185
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 740
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 658
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 507
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 406
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 404
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 261
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Daniel Lipšic.

Krajniak a Lipšic sa poznajú dekády.

6 h

Má jeden z kandidátov aj špeciálne zaobchádzanie?

3 h