Piatok, 18. október, 2019 | Meniny má Lukáš

O “Thank You Economy” a 11 mýtoch

The Thank You Economy (ďalej  len TYE) je názov druhej knihy od Garyho Vaynerchucka (známeho na Twitteri ako @GaryVee ) a je to zároveň aj nová filozofia podnikania, komunikácie a stratégie rastu pre firmy, ktoré nezaspali dobu a vnímajú zmeny dejúce sa okolo nás. O akých zmenách hovorí ten Gary Vee? O čom je TYE filozofia? Na čo nám je dobré vedieť  o akejsi americkej “ďakujem ekonomike?” Ak máte záujem  dozvedieť sa viac, čítajte resp. počúvajte a pozerajte videá, ktoré sú súčasťou dnešného blogu. Pripravte si  slúchadlá, skočte pre kávu a investujte nerušených cca 30 minút Garymu a jeho TYE.

O čom jeThe Thank You Economy”?

TYE kniha hovorí o tom, ako sa všetko okolo nás zmenilo (internet, nové technológie, spôsob akým komunikujeme či nakupujeme atď.), okrem ľudskej povahy (vážime si keď si nás iní vážia; radi robíme biznis s tými, ktorým na nás záleží; s radosťou hovoríme svojim známym, ak nás niečo milo poteší; ceníme si autenticitu a čestnosť atď.)

Viac o TYE už samotný autor.

Upozornenie: Garyho štýl prednášania je veľmi “over the top”, verím však, že vás to neodradí  a vypočujete si ho aj napriek tomu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Priamy link je tu.

11 dôvodov mýtov prečo firmy ignorujú sociálne siete a prečo by tak nemali robiť

Na  základe skúseností z Garyho poradneskej firmy Vayner Media , v ktorej pomáhajú  firmám budovať okolo ich značiek lojálnu komunitu, uvádza autor v knihe TYE zoznam 11 dôvodov výhovoriek,  ktorými firmy ospravedlňujú svoju averziu voči používaniu  sociálnych sietí (v texte za šípkou -> “polopaticky vysvetľujem, to čo tým chcel básnik Gary povedať)

#1 Sociálne médiá, nemajú ROI  (Return On Investment) -> existuje, však vzorec na výpočet toho, akú silu majú pozitívne reakcie zákazníkov a ich odporúčania vašej firmy ich priateľom a známym? Nie, neexistuje. Vieme, však, že sedemdesiat percent ľudí sa pred nákupným rozhodnutím obracia na svoju rodinu a známych.

#2 Štatistiky o sociálnych sieťach nie sú dôveryhodné -> žiadne štatistiky, či odhady nie sú úplne presné. Bolo to tak pri odborných a drahých meraniach sledovanosti reklám v televízii “píplmetrami”, pri implementácii SEO (Search Engine Optimization) či Google Ads za účelom zviditeľnenia sa firiem. Tak to je aj pri sociálnych médiách. Jediný rozdiel je v tom, že  zavedenie a používanie sociálnych médií  je oveľa lacnejšie ako pri iných nástrojoch.

#3 Sociálne siete, sú príliš “mladé” ->  stratégia “počkáme a uvidíme, čo z toho bude”  sa v prípade sociálnych sietí vôbec nevypláca, pretože vybudovanie si kredibility a lojálnej komunity  online je dlhodobý proces. Firmy, ktoré si myslia, že si budú môcť kúpiť fanúšikov a ich pozornosť na sociálnych sieťach, rovnako ako si kupujú reklamné priestory, sa veľmi mýlia.

#4 Sociálne siete sú len bublina, ktorá čoskoro praskne -> vzťah, ktorý si dnes vybudujete so svojimi zákazníkmi cez Facebook alebo Twitter sa nestratí, ak sa na svete narodí nové médium, či platforma na komunikovanie – jednoducho sa len presuniete do iných vagónov tohto rozbehnutého vlaku  sociálnych médií a to je oveľa lepšia alternatíva ako naskakovať na rútiaci sa vlak s menom “web 2.0.”

#5 Musíme mať kontrolu nad tým, čo sa publikuje online -> ak neveríte svojim zamestnancom a bojíte sa, že budú publikovať online veci, s ktorými nesúhlasíte, tak aspoň zistíte, ktorí ľudia by vo vašej firme nemali tak či tak čo robiť.

#6 Nemáme čas sledovať, čo každý “Joe a Jane” hovoria o našej firme-> Boli by ste radšej, ak by vaši nespokojní zákazníci o vás rozhorčene hovorili inde ako na vašej Facebook stránke, či na Twitteri? Tam aspoň máte možnosť reagovať a napraviť pokazené.  A nikdy nepodceňujte silu a vplyv neznámych zákazníkov, lebo možno práve tá Jane má na Twitteri 100 tisíc followerov a Joe má otca multimiliardára, ktorý má chuť investovať do zaujímavých inovatívnych firiem.

#7 Darí sa nám dobre aj bez sociálnych sietí -> tento postoj svedčí o tom, že takýmto firemným lídrom nezáleží na nových trendoch, zaspali na vavrínoch a takáto firma si nezaslúži  existovať. Každá  konkurencieschopná firma, má  mať vždy “prsty na pulze” nových trendov. Vždy. Vždy. Vždy.

#8 Sociálne médiá sme vyskúšali a nefunguje to -> tento výrok je znakom nedostatku trpezlivosti, lebo ak si firmy myslia, že za pár týždňov na Twitteri budú mať za sebou davy fanúšikov a ambasádorov svojich značiek, tak sú na veľkom omyle. Nečakajte, že budete zbierať ovocie zo sociálnych médií bez trpezlivosti, dlhodobej vízie a stratégie s podporou top manažmentu.

#9 Právne regulácie nám nedovolia publikovať online -> pokiaľ si poviete, že zákony či vaše právne oddelenie nedovolia, aby ste mali online prezenciu, bez toho aby ste sa čo i len pokúsili nájsť možnosť , ako by sa to dalo zrealizovať, je neospravedlniteľná ľahostajnosť.

#10 Trvá veľmi dlho, kým sa zhmotnia  výsledky z aktivity na sociálnych sieťach -> s týmto vyjadrením je ťažko argumentovať, lebo to tak je. Ak však vydržíte a budete budovať vašu databázu emailov, Twitter followerov a fanúšikov online, získate tým nekonečnú možnosť komunikovať so svojimi klientmi tak často, ako budete chcieť, alebo ešte lepšie, vtedy keď vás do tej komunikácie vyzvú oni sami.

#11 Sociálne siete fungujú len pri start upoch, lifestylových  a technologických značkách ->  ak si myslíte, že váš produkt či služba je na toľko neatraktívna, že si nezaslúži byť na sociálnych sieťach a nemáte ani predstavu, ako by ste zapojili svojich zákazníkov do konverzácie, tak ste asi v zlom biznise. S vášňou a nadšením sa dá rozprávať aj o zubnej niti, ak to to je to, v čo naozaj veríte.

Gary všetko nádherne zhrnul v čerstvom videu z dňa, 4. mája.  Poznámka : BS radar = Bull Sh&* radar ;-)

<p style="text-align: center"

Načítavám video...

Link na video je tu.

Pre neveriacich Tomášov, Gary Vee odkazuje toto: “Uvidíme sa v roku 2015!”

Priamy link na see you in 2015.

P.S. 1: Garyho Vee som “stretla” pred dvoma rokmi, keď som natrafila na jeho prednášku, ktorá ma inšpirovala natoľko, že o pár mesiacov na to som už nesedela v mojej “cubicle” , ale začala som robiť, to čo ma baví.  “Dík, Gary!”! Link na pre mňa osobne stále veľmi inšpirujúcu,  Garyho prednášku [15 min dlhú], je tu.

P.S. 2: pred rokom a pol som stručne predstavila aj Garyho prvú knihu Crush It!review nájdete tu.

Profiťáci,

Čo myslíte kedy dorazí TYE aj na Slovensko? Spozorovali ste už náznaky web 2.0 agilných firiem v našich končinách? Aké sú vaše skúsenosti so spätnou väzbou, tých slovenských firiem, ktoré sú na sociálnych sieťach?

Vidíme sa v komentoch alebo ma oslovte cez Twitter -> nájdete ma pod @IvanaSendecka

i.

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. 30 rokov slobody
  5. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Nestarnú, ale dozrievajú
  8. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  9. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  10. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  1. Ako manažovať 16 miliónov dielov denne?
  2. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  3. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  4. 30 rokov slobody
  5. Slávnostné otvorenie VIVO! Bratislava už o tri týždne
  6. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  7. Udržateľné úspešné podnikanie na Slovensku a v Bulharsku
  8. Slováci sú chlebovým národom
  9. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  10. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 13 066
  2. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 12 287
  3. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 11 621
  4. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 10 056
  5. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 9 654
  6. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 9 086
  7. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 8 133
  8. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 7 621
  9. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 7 182
  10. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave 6 248

Hlavné správy zo Sme.sk

CYNICKÁ OBLUDA

Ako Fico sám seba usvedčil

Na otázku, či si vypočul nahrávku Gorily, Fico odpovedal, že nie. Pretože on si nikdy nepúšťa vlastné vystúpenia.

Rozhovor

Autor Gorily Holúbek: Flašíka viem vysvetliť, polícia sa mi neozvala

Kvalita nahrávky je podobná originálu.

Bývalý analytik SIS Peter Holúbek podľa Gorily odpočúval konšpiračný byt na Vazovej ulici.
Komentár šéfredaktorky

Čo nám Gorila hovorí o Ficovi a Haščákovi

Gorila ponúkla jasnú predstavu, ako si interpretujú fungovanie štátu.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Podcast Dobré Ráno

Neprehliadnite tiež

Píše Branislav Benčat

Čoho sa Haščák bojí

Kontakt s Pentou môže byť čoraz rizikovejší.

Štát priznáva, že nevie, ako ďalej s konkurzom Bašternáka

Zákon je nejasný, úrad sa preto pýta ministerstva.