Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

O “Thank You Economy” a 11 mýtoch

The Thank You Economy (ďalej  len TYE) je názov druhej knihy od Garyho Vaynerchucka (známeho na Twitteri ako @GaryVee ) a je to zároveň aj nová filozofia podnikania, komunikácie a stratégie rastu pre firmy, ktoré nezaspali dobu a vnímajú zmeny dejúce sa okolo nás. O akých zmenách hovorí ten Gary Vee? O čom je TYE filozofia? Na čo nám je dobré vedieť  o akejsi americkej “ďakujem ekonomike?” Ak máte záujem  dozvedieť sa viac, čítajte resp. počúvajte a pozerajte videá, ktoré sú súčasťou dnešného blogu. Pripravte si  slúchadlá, skočte pre kávu a investujte nerušených cca 30 minút Garymu a jeho TYE.

O čom jeThe Thank You Economy”?

TYE kniha hovorí o tom, ako sa všetko okolo nás zmenilo (internet, nové technológie, spôsob akým komunikujeme či nakupujeme atď.), okrem ľudskej povahy (vážime si keď si nás iní vážia; radi robíme biznis s tými, ktorým na nás záleží; s radosťou hovoríme svojim známym, ak nás niečo milo poteší; ceníme si autenticitu a čestnosť atď.)

Viac o TYE už samotný autor.

Upozornenie: Garyho štýl prednášania je veľmi “over the top”, verím však, že vás to neodradí  a vypočujete si ho aj napriek tomu.

Skryť Vypnúť reklamu

Priamy link je tu.

11 dôvodov mýtov prečo firmy ignorujú sociálne siete a prečo by tak nemali robiť

Na  základe skúseností z Garyho poradneskej firmy Vayner Media , v ktorej pomáhajú  firmám budovať okolo ich značiek lojálnu komunitu, uvádza autor v knihe TYE zoznam 11 dôvodov výhovoriek,  ktorými firmy ospravedlňujú svoju averziu voči používaniu  sociálnych sietí (v texte za šípkou -> “polopaticky vysvetľujem, to čo tým chcel básnik Gary povedať)

#1 Sociálne médiá, nemajú ROI  (Return On Investment) -> existuje, však vzorec na výpočet toho, akú silu majú pozitívne reakcie zákazníkov a ich odporúčania vašej firmy ich priateľom a známym? Nie, neexistuje. Vieme, však, že sedemdesiat percent ľudí sa pred nákupným rozhodnutím obracia na svoju rodinu a známych.

Skryť Vypnúť reklamu

#2 Štatistiky o sociálnych sieťach nie sú dôveryhodné -> žiadne štatistiky, či odhady nie sú úplne presné. Bolo to tak pri odborných a drahých meraniach sledovanosti reklám v televízii “píplmetrami”, pri implementácii SEO (Search Engine Optimization) či Google Ads za účelom zviditeľnenia sa firiem. Tak to je aj pri sociálnych médiách. Jediný rozdiel je v tom, že  zavedenie a používanie sociálnych médií  je oveľa lacnejšie ako pri iných nástrojoch.

#3 Sociálne siete, sú príliš “mladé” ->  stratégia “počkáme a uvidíme, čo z toho bude”  sa v prípade sociálnych sietí vôbec nevypláca, pretože vybudovanie si kredibility a lojálnej komunity  online je dlhodobý proces. Firmy, ktoré si myslia, že si budú môcť kúpiť fanúšikov a ich pozornosť na sociálnych sieťach, rovnako ako si kupujú reklamné priestory, sa veľmi mýlia.

Skryť Vypnúť reklamu

#4 Sociálne siete sú len bublina, ktorá čoskoro praskne -> vzťah, ktorý si dnes vybudujete so svojimi zákazníkmi cez Facebook alebo Twitter sa nestratí, ak sa na svete narodí nové médium, či platforma na komunikovanie – jednoducho sa len presuniete do iných vagónov tohto rozbehnutého vlaku  sociálnych médií a to je oveľa lepšia alternatíva ako naskakovať na rútiaci sa vlak s menom “web 2.0.”

#5 Musíme mať kontrolu nad tým, čo sa publikuje online -> ak neveríte svojim zamestnancom a bojíte sa, že budú publikovať online veci, s ktorými nesúhlasíte, tak aspoň zistíte, ktorí ľudia by vo vašej firme nemali tak či tak čo robiť.

#6 Nemáme čas sledovať, čo každý “Joe a Jane” hovoria o našej firme-> Boli by ste radšej, ak by vaši nespokojní zákazníci o vás rozhorčene hovorili inde ako na vašej Facebook stránke, či na Twitteri? Tam aspoň máte možnosť reagovať a napraviť pokazené.  A nikdy nepodceňujte silu a vplyv neznámych zákazníkov, lebo možno práve tá Jane má na Twitteri 100 tisíc followerov a Joe má otca multimiliardára, ktorý má chuť investovať do zaujímavých inovatívnych firiem.

Skryť Vypnúť reklamu

#7 Darí sa nám dobre aj bez sociálnych sietí -> tento postoj svedčí o tom, že takýmto firemným lídrom nezáleží na nových trendoch, zaspali na vavrínoch a takáto firma si nezaslúži  existovať. Každá  konkurencieschopná firma, má  mať vždy “prsty na pulze” nových trendov. Vždy. Vždy. Vždy.

#8 Sociálne médiá sme vyskúšali a nefunguje to -> tento výrok je znakom nedostatku trpezlivosti, lebo ak si firmy myslia, že za pár týždňov na Twitteri budú mať za sebou davy fanúšikov a ambasádorov svojich značiek, tak sú na veľkom omyle. Nečakajte, že budete zbierať ovocie zo sociálnych médií bez trpezlivosti, dlhodobej vízie a stratégie s podporou top manažmentu.

#9 Právne regulácie nám nedovolia publikovať online -> pokiaľ si poviete, že zákony či vaše právne oddelenie nedovolia, aby ste mali online prezenciu, bez toho aby ste sa čo i len pokúsili nájsť možnosť , ako by sa to dalo zrealizovať, je neospravedlniteľná ľahostajnosť.

Skryť Vypnúť reklamu

#10 Trvá veľmi dlho, kým sa zhmotnia  výsledky z aktivity na sociálnych sieťach -> s týmto vyjadrením je ťažko argumentovať, lebo to tak je. Ak však vydržíte a budete budovať vašu databázu emailov, Twitter followerov a fanúšikov online, získate tým nekonečnú možnosť komunikovať so svojimi klientmi tak často, ako budete chcieť, alebo ešte lepšie, vtedy keď vás do tej komunikácie vyzvú oni sami.

#11 Sociálne siete fungujú len pri start upoch, lifestylových  a technologických značkách ->  ak si myslíte, že váš produkt či služba je na toľko neatraktívna, že si nezaslúži byť na sociálnych sieťach a nemáte ani predstavu, ako by ste zapojili svojich zákazníkov do konverzácie, tak ste asi v zlom biznise. S vášňou a nadšením sa dá rozprávať aj o zubnej niti, ak to to je to, v čo naozaj veríte.

Skryť Vypnúť reklamu

Gary všetko nádherne zhrnul v čerstvom videu z dňa, 4. mája.  Poznámka : BS radar = Bull Sh&* radar ;-)

<p style="text-align: center"

Načítavam video...

Link na video je tu.

Pre neveriacich Tomášov, Gary Vee odkazuje toto: “Uvidíme sa v roku 2015!”

Priamy link na see you in 2015.

P.S. 1: Garyho Vee som “stretla” pred dvoma rokmi, keď som natrafila na jeho prednášku, ktorá ma inšpirovala natoľko, že o pár mesiacov na to som už nesedela v mojej “cubicle” , ale začala som robiť, to čo ma baví.  “Dík, Gary!”! Link na pre mňa osobne stále veľmi inšpirujúcu,  Garyho prednášku [15 min dlhú], je tu.

P.S. 2: pred rokom a pol som stručne predstavila aj Garyho prvú knihu Crush It!review nájdete tu.

Skryť Vypnúť reklamu

Profiťáci,

Čo myslíte kedy dorazí TYE aj na Slovensko? Spozorovali ste už náznaky web 2.0 agilných firiem v našich končinách? Aké sú vaše skúsenosti so spätnou väzbou, tých slovenských firiem, ktoré sú na sociálnych sieťach?

Vidíme sa v komentoch alebo ma oslovte cez Twitter -> nájdete ma pod @IvanaSendecka

i.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vitajte v postapokalyptickom svete
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  4. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  5. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  6. Päť chýb pri zateplení strechy
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  2. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  3. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  4. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  6. Úprava osobného motorového vozidla
  7. Important information for Brazilians living in Slovakia
  8. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  9. Vitajte v postapokalyptickom svete
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 323
  2. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 16 593
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 15 134
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 611
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 881
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 902
  7. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 9 630
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 531
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 456
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 241
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Cynická obluda

Deľba práce v Slovane

A zatiaľ čo hráči vypadli odvšadiaľ odkiaľ sa dalo, fanúšikovia organizovali demonštráciu s výtržnosťami.

Koronavírus na Slovensku: Krízový štáb rokuje o lockdowne, podľa Naďa výrazne stúpa úmrtnosť (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 35 330. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 115 obetí.

Minister obrany Jaroslav Naď.

Zasadá krízový štáb: Nemocnice sú potemkinove dediny, vravia lekári zo zasadnutia

Politici rokovanie odmietajú komentovať, kým sa neskončí.

Tlačová konferencia po mimoriadnom zasadnutí vlády.
NAKA zadržala Dušana Kováčika.

Neprehliadnite tiež

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Bödörovi blízka firma podozrivo ťažila z obrích štátnych zákaziek

Jej hlavným partnerom boli známi stavbári.

Norbert Bödör.
Ilustračná snímka.
Podcast Index

Jankovskej byt, Slotovo lietadlo. Ako zmeniť priznania, aby dávali zmysel

Prečo majetkové priznania nefungujú.

Ján Slota lietadlo aj rád pilotuje.
Beata Javorcik