SME

Keď sa povie „customer service“

Ako sa správať ku zákazníkom

V súčasnosti sa s pojmom „customer service“ alebo po slovensky „služby zákazníkom“ stretávame často. Mal by byť nevyhnutnou súčasťou každej firmy, ktorá sa snaží predávať svoj tovar alebo služby a ktorá si chce svojich zákazníkov a klientov udržať. Nie vždy však ľudia, ktorí sú v priamom kontakte so zákazníkmi chápu čo to ten „customer service“ je.

Priznám sa, ja som to tiež nevedel až kým som si počas môjho štúdia angličtiny v Kanade nenašiel prácu v jednom bowlingovom centre. Všetko vyzeralo na prvý pohľad super.  Príjemné prostredie, pohodoví manažéri, milí a ochotní kolegovia a okrem toho ideálna šancu zlepšiť si angličtinu, kedže budem v priamom kontakte s ľudmi.

SkryťVypnúť reklamu

Prvý deň v práci ma privítala manažérka centra, vysvetlila mi zhruba čo moja pozícia zahŕňa a zaželala mi veľa šťastia. Potom sa ma už ujal môj budúci kolega, ktorý mi začal  vysvetľovať ako sa softwérom ovládajú dráhy, ako sa pracuje s pokladňou, čo robiť v prípade že sa niečo na dráhe zasekne a podobné technické veci. Dohodli sme sa, že si všetky tieto veci budem skúšať aby som získal prehľad. Nebolo to až také zložité. Jediná vec z ktorej som mal strach bol kontakt so zákazníkmi, kedže moje vyjadrovacie schopnosti v angličtine boli dosť chabé. Na druhej strane to však bola možnosť ako sa na mňa môže niečo nalepiť.

Druhý deň pri príchode do práce ma kolega pozdravil svojim typickým „what´s up“ a zároveň mi oznámil že si potrebuje niečo vybaviť ale za pár minút sa vráti. Len čo môj kanadský kolega odišiel, začal vyzváňať telefón. Zmätený som sa naň pozrel a nevedel, čo mám robiť. Začal som sa obzerať či sa v okolí nenájde niekto kto by ho zdvihol. Nevidel som nikoho. Pristúpil som bližšie k telefónu ale stále som nevedel čo mám robiť. Kedže telefón ďalej vyzváňal a ja som tam bol sám, rozhodol som sa.

SkryťVypnúť reklamu

Chytil somslúchadlo a nesmelým hlasom som povedal: „Hello, bowling center.“ Na druhej strane sa ozval ženský hlas a neuveriteľne rýchlou a mne nezrozumiteľnou angličtinou spustil asi tridsaťsekundový monológ. Nerozumel som ani slovo, tak som ju poprosil, či by to mohla zopakovať. Zopakovala, ale výsledok bol rovnaký. Nerozumel som nič. Keď som sa druhykrát pokúšal vysvetliť že nerozumiem, zjavila sa pri mne manažérka, ktorá vidiac môj bezradný výraz tváre chytila slúchadlo a všetko v priebehu minúty vybavila. Potom sa obrátila na mňa a usmiala sa.

Cítil som sa strašne a povedal som jej, že už nikdy nebudem dvíhať telefóny. V tom momente sa prestala usmievať a s vážnym výrazom mi povedala: “To nech ti ani nenapadne. Musíš  dvíhať telefón. Ak nebudeš rozumieť, tak poprosíš zákazníka aby počkal na linke a zavoláš niekoho, kto to vybaví. Ak by si však telefón nedvihol, zákazník by sa už pravdepodobne nikdy neozval a našiel by si iný podnik.“ Vysvetlila mi, že zákazník je ten, kto nosí peniaze do nášho podniku a preto sa my ako personál musíme vždy správať tak, aby sa cítil príjemne a aby bol maximálne spokojný. „Úsmev a úprimná snaha pomôcť zákazníkovi s jeho požiadavkami je to najdôležitejšie. Len vtedy sa k nám budú zákazníci vracať a odporučia nás aj ostatným“, dodala.

SkryťVypnúť reklamu

To, akú hlbokú pravdu mala moja manažérka som si uvedomoval zakaždým, keď nám hostia pri odchode ďakovali za príjemne strávený večer. Mal som dobrý pocit z toho, že je to aj vďaka mne.

Nedávno som si išiel s kamarátmi sadnúť do jedného bratislavského podniku na Obchodnej ulici. Čakali sme asi pätnásť minút kým si nás časníčka všimla. Prišla k nám, jednou rukou sa oprela o stôl a znudeným hlasom sa spýtala, čo to bude. Keď sme chceli vedieť aké pivo čapujú tak prevrátila oči, pozrela do stropu, zhlboka sa nadýchla a podala nám nápojový lístok. Vybrali sme si a keď nám o pár minút doniesla pivo aj s účtom, tak sme zaplatili, rýchlo vypili pivo a utekali kade ľahšie, aby sme ju náhodou nenaštvali ešte viac. Pri odchode som si spomenul na moju manažérku z bowlingového centra a jej slová o tom, ako sa správať k zákazníkom. Slečne časníčke by som prial, aby mala podobného manažéra ako som mal ja.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Jahody dováža výrobca džemov z Moldavska, šípky z Nemecka
  2. Zážitkový víkend. Biela noc priniesla aj prémiovú pivnú zónu
  3. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta
  4. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  6. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  7. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  8. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  1. Zážitkový víkend. Biela noc priniesla aj prémiovú pivnú zónu
  2. Nová číselná lotéria od TIPOSu Všetko alebo nič
  3. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta
  4. Apolka horí!
  5. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  6. Fejtón o móde od Emmy Tekelyovej a TOP trendy na jeseň a zimu
  7. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich
  8. Najprv rozhadzovali, teraz drancujú. Koľko vám vzali?
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov 13 830
  2. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 8 326
  3. Keď sa z brigády stane kariéra 4 878
  4. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 4 087
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať 3 977
  6. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich 3 397
  7. Najprv rozhadzovali, teraz drancujú. Koľko vám vzali? 2 681
  8. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 1 502
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

Od soboty sa obnovia pôvodné časy EC vlakov zo Žiliny či Púchova do Prahy


TASR
Po preložení trate už železnica nepôjde cez mesto, ale po jeho južnom okraji.

Železnice odpovedajú na stovky otázok.


1
Ilustračné foto

V centre pozornosti sú aj nadchádzajúce komentáre predstaviteľov amerického FEDu.


TASR

Svetová banka zverejnila svoj polročný hospodársky výhľad.


TASR
  1. INESS: Zdravotná starostlivosť v USA: Mýtus voľného trhu
  2. Juraj Jevin: Kde je minister financií?
  3. Teodor Dlužanský: Ako Fico suverénne konsoliduje?
  4. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú.
  5. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  6. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  7. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  8. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  1. Ján Valchár: Fantastické správy z Ukrajiny (a Ruska, hahaha!) 21 272
  2. Radoslav Záhumenský: Tento hrad je len hodinu od Bratislavy a patrí medzi najkrajšie zrúcaniny Slovenska! 🏰 15 232
  3. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 9 667
  4. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 9 544
  5. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije! 8 768
  6. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 5 941
  7. Ján Valchár: Gerasimova doktrína a jej posledná možná fáza 5 005
  8. Ján Valchár: Niečo k situácii v Slavjansku a ruským ponorkám 4 736
  1. Věra Tepličková: Zvrat to ozaj nečakaný, Oskar je vraj uprataný
  2. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije!
  3. Roman Kebísek: Vincent van Gogh kreslil steblami trstiny, ktoré sám zbieral a orezával
  4. Věra Tepličková: Keď vo filme hasiči, skĺznu dole po tyči,
  5. Marian Nanias: "Tí zlí Bruselskí úradníci....."
  6. Dušan Koniar: Za čem númera? vsjo jásno
  7. Roman Kebísek: Povstalec Šulek pred popravou r. 1848 poslal pozdrav sestre – starej mame Štefánika
  8. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
SkryťZatvoriť reklamu