Túto otázku rieši konferencia, ktorá sa koná dňa 5. Novembra 2013. Hodí sa do témy, ktorá vo mne práve teraz rezonuje. Určite existuje množstvo stratégií ako dosiahnuť to, aby práve vaša firma bola tá skvelá. Niektoré zo stratégií sú úspešnejšie, niektoré menej. Spomínam si na obdobie v zamestnaní, keď som asi po šiestykrát mala pripraviť stratégiu firmy z pozície marketingového manažéra. Už len pri predstave opakovania sa procesu tvorby ďalšej stratégie mi razom ubudli sily.
Prečo?
Cítila som, že ani ďalšia nová stratégia v rovnakom ponímaní firmu nikam neposunie. Zamestnanci boli frustrovaní, priepasť medzi nimi a vedením sa neustále zväčšovala. Každý z nás bol na inom stupni vedomia. Stratilo sa nadšenie, radosť z práce a sila na prekonávanie prekážok. Nemala som vôbec chuť vytvoriť ďalšiu stratégiu len preto, aby bola opätovne niekde na papieri. Pýtala som sa samej seba: Čo by sa muselo stať, aby sme sa ako firma stmelili opäť do jednoliateho celku, ktorý sleduje rovnaký cieľ ? Ako to vytvoriť, aby sme každý mali rovnakú víziu, uverili v ňu a opäť získali silu na jej realizáciu? Práve v tom období som čítala článok, o metóde „Autobus“, do ktorého nasadnú len správni ľudia z firmy. O tom, kto je „správny“, rozhodujú povahové vlastnosti, hodnoty a taktiež ochota opäť spoločne vytvoriť novú víziu. Nie je dôležité, skôr je to na škodu, aby v autobuse sedeli len manažéri. V autobuse sa počíta s prierezom celej firmy. Účasť je dobrovoľná, jedinou podmienkou je ochota veci meniť. Opäť vložiť energiu. Vzdať sa frustrácie, strachu, že niekto môj návrh zamietne alebo sa vo firme aj tak nič nezmení, ako mnohokrát predtým.
Najväčšou devízou sú správni ľudia
V piatkovej diskusii, témou ktorej bola otázka : Čo najviac prispeje k zmene firemného prostredia z frustrujúceho na skvelé?, sme s pani Evou Uhríkovou dospeli k záveru: Je to individuálna vízia každého jedného člena tímu firmy, ktorá je v súlade a teda "ladí" s celkovou spoločnou firemnou víziou. Lebo, ak poznáte svoje osobné túžby a nájdete spôsob ako ich napĺňať, môžete sa posúvať a zároveň dávať ďalej. Súhlasíte alebo si myslíte, že najprv dávať firme a až potom sebe? Napíšte mi do komentára pod článkom, zaujíma ma váš názor. Verím tomu, že šťastní a nadšení zamestnanci môžu priniesť šťastie aj firme. A tak tam, kde je šťastie, prichádza aj úspech. Stačí, ak sa pozrieme na firmy, ktoré to už pochopili. Poznáte nejakú vo svojom okolí?
Hľadá sa odvážna firma
Pomaly sa ukazujú výsledky ankety Chcete šťastie v práci a mať vhodné povolanie? Až 53% odpovedajúcich uviedlo, že je v práci nešťastných, alternatívne musia z nej odísť a až 47 percentám z nich chýba vízia – neviem čo chcem. Napriek týmto, nie práve priaznivým výsledkom, ani jeden z účastníkov ankety nenabral odvahu k zmene. Prečo? Niekedy sme nešťastní tam kde sme, ale možno riešením nie je odísť. Možno sa stačí na veci pozrieť z iného uhla pohľadu a vytvoriť pre svojich zamestnancov priaznivé prostredie vhodné na zmenu osobnostnú a potom aj firemnú. Nájde sa odvážna firma, ktorá je ochotná ísť do tohto experimentu? Najprv zmerať, či zamestnanci, majitelia cítia „šťastie v práci“ vyplnením Ankety a potom im i sebe dovoliť si vytvárať osobnú víziu, ktorá dovedie každého k pravému povolaniu vo vašej firme.
Nachádzame sa práve v období tvorby stratégie, na budúci rok. Možno ste tiež ponorení v číslach, tabuľkách, grafoch a viete, že tentokrát to treba spraviť inak. Ak máte odvahu dať sebe a vašim zamestnancom „šťastie v práci“ napíšte mi dole do komentára alebo na email: info@styl-stastie.eu, teším sa na váš názor. Je čas, aby sa aj vaša firma stala tou skvelou firmou. Súhlasíte?
