Pýtate sa, čo je hnacou silou motivácie zamestnancov? Čo vplýva na to, že sa angažujú v prospech firmy, pre ktorú pracujú?
Odpoveď znie: samotný zamestnanec. Nie zamestnanecké výhody ani motivačný program kariérneho rastu, ale zamestnanec.
Možno to znie ako klišé, ale firmy napriek tomu každoročne utrácajú desaťtisíce euro na externých koučov, ktorí majú za úlohu motivovať ich zamestnancov a lídrov.
Školitelia však v konečnom dôsledku nenesú žiadnu zodpovednosť za to, či účastníci ich seminárov získané poznatky aj implementujú do svojej práce či života.
Jediným článkom, ktorý môže uviesť pozitívne zmeny do reality, je samotný zamestnanec. Nie lektor, ani kouč, ani motivačný program. Tí môžu iba naznačiť smer, respektíve odovzdať know-how.
Každý zamestnanec by sa preto mal opýtať v prvom rade sám seba nasledujúcich šesť otázok:
- Urobil som všetko preto, aby som si nastavil jasné ciele?
- Urobil som všetko preto, aby som sa k svojim cieľom posunul?
- Urobil som všetko preto, aby som bol šťastný?
- Urobil som všetko preto, aby som našiel zmysel?
- Urobil som všetko preto, aby som si budoval pozitívne vzťahy?
- Urobil som všetko preto, aby som plne angažovaný?
Ak sú odpovede na tieto otázky kladné, potom ste na najlepšej ceste byť angažovaným a šťastným zamestnancom či lídrom, ak nie, možno je najvyšší čas urobiť pre to maximum.
Dr. Marshall Goldsmith vystúpi 3. a 4. decembra 2015 v Bratislave so svojím seminárom pre stredných a vyšších manažérov, ktorý nesie názvom Líder budúcnosti - www.liderbuducnosti.sk.