Utorok, 21. január, 2020 | Meniny má Vincent

Prečo sa úspešní manažéri bránia zmenám k lepšiemu?

Nemôžeme ľudí prinútiť aby spolupracovali. Nemôžeme ľudom prikázať aby zmenili svoje myslenie alebo správanie. Jediná hybná sila, ktorá funguje sú prírodné zákony.

Dr. Marshall Goldsmith hovorí, že počas svojej 30 ročnej práce s úspešnými ľuďmi, ktorí sa snažia byť ešte úspešnejší vysledoval jeden prírodný zákon:

Za každým rozhodnutím, či malým alebo veľkým stojí základná úvaha: „čo z toho budem mať?“ Aj táto sila spôsobuje, že veční súperi nájdu spoločnú reč. V politike sa to deje neustále.

Článok pokračuje pod video reklamou

Úspešní ľudia majú iba málo dôvodov k zmene svojho správania a veľa dôvodov držať sa stavu, ktorý ich vyniesol tak vysoko. Bývajú arogantní. Pocit, že „dokážem čokoľvek“ sa v úspešných ľuďoch rozvíja a narastá aj po pôsobivej sérii úspechov. K tomu si vybudujú ochranný stĺp, ktorý im nahovára: „máš pravdu, všetci ostatní sa mýlia.“

Odpor k zmene sa u veľa ľudí prekonáva vďaka prírodným zákonom. Každý človek aj ten s najväčším egom, má nejaké citlivé miesto – a to je osobný záujem a stačí ho objaviť. U úspešných ľudí je pomerne ľahké objaviť to miesto a keď sa zamyslia nad svojimi motívmi, tak sú to väčšinou: peniaze, moc, postavenie a popularita.

Marshall tvrdí, že väčšina jeho klientov, ktorým robí osobného kouča majú peniaze, moc, postavenie a popularitu. Keď dosiahnu ľudia tieto ciele, tak chcú ísť ešte ďalej, chcú „po sebe zanechať nejaký odkaz“ alebo „byť inšpirujúcim vzorom“ alebo „vybudovať skvelú firmu“. Ak hľadáte citlivé miesto, tak tu ho nájdete.

 

2 úspešné príbehy vysoko postavených riaditeľov, ktorým Marshall pomohol v zmene ich správania:

Jeden z klientov Dr. Goldsmitha, ktorý pomohol zmeniť svoje správanie k lepšiemu bol obchodný riaditeľ John. Johnov výkonný riaditeľ si raz zavolal Marshalla aby mu pomohol, pretože neustále súperí s iným manažérom z najužšieho vedenia firmy. Títo muži bojovali spolu roky.

John sa mal stať prevádzkovým riaditeľom, bolo však potrebné obrúsiť jeho ostré hrany. Podľa 360° spätnej väzby bol Johnov najväčší problém posadnutosť neustále vyhrávať. Vždy opravoval alebo vylepšoval nápady svojich podriadených a trval na tom, že jeho nápady sú lepšie.

Marshall pri úvodných stretnutiach musel pre začiatok pochopiť Johnovu motiváciu, peniaze to neboli- mal ich dosť.Moc a postavenie ho až tak nepriťahovali, vo firemnej hierarchii už mal takú pozíciu, že predtým o nej ani nesníval. Popularita to tiež nebola, lebo ako dobrý obchodník si dokázal ľudí získať a bol u nich obľúbený. Nakoniec na zmenu pristúpil z úplne iného dôvodu. Predstava, že keď by to neurobil, tak prepustí ihrisko svojmu úhlavnému nepriateľovi, bola pre neho neprípustná!

Dr. Goldsmith hovorí, že práve tento motív ušľachtilý nebol, ale on nesúdi ľudí podľa dôvodov ktoré ich vedú k zmene správania. Ide mu o to aby na „zmenu k lepšiemu“ boli ochotný pristúpiť.

V inom prípade, pracoval s vysoko postaveným a súčasne notoricky nepríjemným sarkastickým manažérom a jeho klient súhlasil so zmenou, pretože si uvedomil, že jeho synovia doma napodobňujú jeho správanie. Nechcel aby po ňom zostali dvaja sarkastickí fagani.

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  2. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy
  3. Ako budeme jesť v roku 2020? Letí výstrednosť aj ekológia
  4. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých
  5. Prichádza nová doba: firmy, ktoré riešia spoločenské problémy
  6. Viete, prečo sú dôležité ekologické predajne?
  7. Slovenský magazín čítajú v 83 krajinách sveta. Viete, o čom je?
  8. Takto by ste sa mali správať v horách, radí horský záchranár
  9. Nové VIVO! Bratislava žne úspechy
  1. Kúpeľný park Kováčová spustil predaj nových pozemkov
  2. Kúpeľný park Kováčová spustil predaj nových pozemkov
  3. Noerr advise NEI on acquisition of Kinex
  4. V košickom Kauflande pribudol nový McDonald´s
  5. Duálna akadémia: Na strednej škole sa vzdelávajú, aj zarábajú
  6. SEAT získal titul Company of the Year na CES 2020
  7. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  8. Česko-Slovenský ples sa blíži, v predaji sú posledné vstupenky
  9. Nezabudnite na svoju povinnosť do konca januára 2020!
  10. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy
  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 15 673
  2. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých 12 627
  3. Slovenský magazín čítajú v 83 krajinách sveta. Viete, o čom je? 10 659
  4. Takto by ste sa mali správať v horách, radí horský záchranár 9 918
  5. Tipy od sprievodkyne: Magický Marakéš vás očarí svojimi vôňami 8 443
  6. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy 8 065
  7. Obraz, ktorý chceli komunisti do každého bytu, ide na kreditky 7 989
  8. Vydávajú tých, ktorých sa iní báli. Vydavateľstvo Absynt 7 461
  9. Miesta na Slovensku, o ktorých ste možno nevedeli 7 348
  10. Keď okolo neho kráčali, vždy spal. Čo prežívajú zachránení 7 268