Pondelok, 14. jún, 2021 | Meniny má VasilKrížovkyKrížovky

Prečo sa úspešní manažéri bránia zmenám k lepšiemu?

Nemôžeme ľudí prinútiť aby spolupracovali. Nemôžeme ľudom prikázať aby zmenili svoje myslenie alebo správanie. Jediná hybná sila, ktorá funguje sú prírodné zákony.

Dr. Marshall Goldsmith hovorí, že počas svojej 30 ročnej práce s úspešnými ľuďmi, ktorí sa snažia byť ešte úspešnejší vysledoval jeden prírodný zákon:

Za každým rozhodnutím, či malým alebo veľkým stojí základná úvaha: „čo z toho budem mať?“ Aj táto sila spôsobuje, že veční súperi nájdu spoločnú reč. V politike sa to deje neustále.

Skryť Vypnúť reklamu

Úspešní ľudia majú iba málo dôvodov k zmene svojho správania a veľa dôvodov držať sa stavu, ktorý ich vyniesol tak vysoko. Bývajú arogantní. Pocit, že „dokážem čokoľvek“ sa v úspešných ľuďoch rozvíja a narastá aj po pôsobivej sérii úspechov. K tomu si vybudujú ochranný stĺp, ktorý im nahovára: „máš pravdu, všetci ostatní sa mýlia.“

Odpor k zmene sa u veľa ľudí prekonáva vďaka prírodným zákonom. Každý človek aj ten s najväčším egom, má nejaké citlivé miesto – a to je osobný záujem a stačí ho objaviť. U úspešných ľudí je pomerne ľahké objaviť to miesto a keď sa zamyslia nad svojimi motívmi, tak sú to väčšinou: peniaze, moc, postavenie a popularita.

Marshall tvrdí, že väčšina jeho klientov, ktorým robí osobného kouča majú peniaze, moc, postavenie a popularitu. Keď dosiahnu ľudia tieto ciele, tak chcú ísť ešte ďalej, chcú „po sebe zanechať nejaký odkaz“ alebo „byť inšpirujúcim vzorom“ alebo „vybudovať skvelú firmu“. Ak hľadáte citlivé miesto, tak tu ho nájdete.

Skryť Vypnúť reklamu

 

2 úspešné príbehy vysoko postavených riaditeľov, ktorým Marshall pomohol v zmene ich správania:

Jeden z klientov Dr. Goldsmitha, ktorý pomohol zmeniť svoje správanie k lepšiemu bol obchodný riaditeľ John. Johnov výkonný riaditeľ si raz zavolal Marshalla aby mu pomohol, pretože neustále súperí s iným manažérom z najužšieho vedenia firmy. Títo muži bojovali spolu roky.

John sa mal stať prevádzkovým riaditeľom, bolo však potrebné obrúsiť jeho ostré hrany. Podľa 360° spätnej väzby bol Johnov najväčší problém posadnutosť neustále vyhrávať. Vždy opravoval alebo vylepšoval nápady svojich podriadených a trval na tom, že jeho nápady sú lepšie.

Marshall pri úvodných stretnutiach musel pre začiatok pochopiť Johnovu motiváciu, peniaze to neboli- mal ich dosť.Moc a postavenie ho až tak nepriťahovali, vo firemnej hierarchii už mal takú pozíciu, že predtým o nej ani nesníval. Popularita to tiež nebola, lebo ako dobrý obchodník si dokázal ľudí získať a bol u nich obľúbený. Nakoniec na zmenu pristúpil z úplne iného dôvodu. Predstava, že keď by to neurobil, tak prepustí ihrisko svojmu úhlavnému nepriateľovi, bola pre neho neprípustná!

Skryť Vypnúť reklamu

Dr. Goldsmith hovorí, že práve tento motív ušľachtilý nebol, ale on nesúdi ľudí podľa dôvodov ktoré ich vedú k zmene správania. Ide mu o to aby na „zmenu k lepšiemu“ boli ochotný pristúpiť.

V inom prípade, pracoval s vysoko postaveným a súčasne notoricky nepríjemným sarkastickým manažérom a jeho klient súhlasil so zmenou, pretože si uvedomil, že jeho synovia doma napodobňujú jeho správanie. Nechcel aby po ňom zostali dvaja sarkastickí fagani.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hudbou proti holorubom.
  2. Ako sa mení dynamika firiem?
  3. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  4. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  5. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy
  6. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  7. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  8. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  9. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  10. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  1. Behind every successful business lies a set of skilled people
  2. Klimatická zmena rozkývala štatistiky škôd na domoch a bytoch
  3. Ako sa mení dynamika firiem?
  4. Hudbou proti holorubom.
  5. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  6. Pečeň je priamo zodpovedná za stav vášho imunitného systému
  7. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  8. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  9. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  10. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 17 037
  2. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 12 143
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 11 018
  4. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 9 443
  5. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 9 383
  6. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 9 316
  7. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 284
  8. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť 6 002
  9. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 5 782
  10. Tostov palác - moderné bývanie s atmosférou historických Košíc 5 451
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Marek Hamšík sa teší po výhre v zápase Slovensko - Poľsko na EURO 2020.

Slovensko vyhralo vo svojom prvom zápase na ME nad favorizovaným Poľskom.


Pavol Spál 47m
Riaditeľ inšpekčnej služby Adrián Szabó.

Na schválenie návrhu na odvolanie treba dvojtretinovú väčšinu výboru.


2 h
Slovensko na EURO 2020 / 2021.

Pozrite si priebeh a konečný výsledok.


Sportnet a 1 ďalší 56m
Veci verejné Ivana Mikloša.

Spájajte sily so všetkými, ktorým v princípe ide o slobodu a solidaritu.


10 h

Neprehliadnite tiež

Od občianskeho v mobile nás delí pár mesiacov. Možno.


21 h
Identitu hackerov sa väčšinou odhaliť nepodarí.

NBÚ vlani zaevidoval stovky útokov.


22 h
Šéfkuchár Michal Konrád. Jeden z trojice zakladateľov značky Bao Brothers.

Ľudia chcú ochutnávať nové veci


18. máj
Spolumajiteľ spoločnosti Compass Slovakia Zoltán Berghauer

Rozširujú výrobu aj na Slovensku.


11. jún