Existujú dva základné spôsoby, ako sa dostať do médií. Prvý vyžaduje veľký čin, veľký škandál, niekedy postačí byť veľkým funkcionárom. Pri druhom spôsobe sa stačí v médiu zamestnať. Tretia forma je najmenej pohodlná, aj keď nie nepríťažlivá: noviny, televíziu či rádio treba vlastniť.
V predstavách nezainteresovaných vyzerá vlastník akéhokoľvek média ako tajomná postava, ktorá poťahuje nitky a hýbe politikou, hospodárstvom či verejnou mienkou. Skutočnosť je oveľa menej romantická.
Tí vlastníci, ktorí žijú v predstave, že môžu všetko, sa skôr alebo neskôr v lepšom prípade zosmiešnia a v horšom prestanú byť vlastníkmi. Oboje sa stalo človeku, ktorý nútil šéfredaktora novín uverejniť na titulnej strane básničku od milenky. Vydavateľom a vysielateľom však robia problémy aj oveľa menšie hlúposti.