V druhej polovici devätnásteho storočia bolo Česko vychýrené sklárskym priemyslom a výrobou krištáľu. V tom období sa v Jiřetíne pod Jedlovou horou v Lužických horách na severe Čiech narodil do rodiny sklárov Daniel Svárovský. Keď sa Danielovi a jeho technicky zručnému švagrovi Franzovi Weisovi podarilo vytvoriť prvý elektrický stroj na brúsenie skla, písal sa rok 1892. Vynález dokázal brúsiť sklo automaticky, precízne a rýchlo, až kým sa nepremenilo na krištáľ. Schopnosť brúsiť sklo pod rôznymi uhlami a najmä premyslené marketingové ťahy urobili za 113 rokov z firmy Swarovski lídra trhu, a to zďaleka nie iba vo výrobe šperkov.
Tajomstvom úspechu firmy Swarovski je podľa Wiebke Schmidtovej-Reyerovej z oddelenia vzťahov s médiami dlhoročné využívanie jej jedinečnosti. Firma neustále investuje do špičkových technológií vybrusovania a opracovania skla, aby využila potenciál svojho krištáľu v mnohých priemyselných odvetviach.
Dizajn zhodnocuje značky