Ešte pred niekoľkými rokmi sa ľudia na otvorenie každého nového hypermarketu tešili ako na Vianoce. Boli ochotní čakať aj niekoľko hodín v rade, aby mohli nakúpiť v prvý deň jeho otvorenia za špeciálne uvádzacie ceny, a nevedeli si vynachváliť výhody obrovských obchodov.
Dnes je na Slovensku takmer sto hypermarketov, ktoré dopĺňajú stovky veľkých supermarketov a desiatky diskontných predajní. Všetky vraj ponúkajú len tú najvyššiu kvalitu za najlepšie ceny. Teda aspoň to tak tvrdia. Nie všetci ľudia sú však z toho nadšení.
Prvé vytriezvenie z príchodu hypermarketov na Slovensku prišlo 3. januára v roku 2005. Carrefour vtedy ponúkol obrovské novoročné zľavy. Ceny znížené až o 95-percent prilákali tisíce ľudí. Štyri hypermarkety boli niekoľko hodín pred otvorením v obliehaní.