Toyota prelomila dominanciu amerického koncernu General Motors. Paradoxne, stalo sa to v čase, keď sa automobilky strachujú viac o prežitie ako o prvenstvá v rebríčkoch. Po vyše sedemdesiatich rokoch predal japonský koncern, ktorý má od polovice januára nového šéfa, viac áut ako Američania.
Vlani poslala Toyota na trh takmer deväť miliónov áut, čo je o vyše šesťstotisíc viac ako americký General Motors. Toto prvenstvo má trocha trpkú príchuť. Toyota vykáže v tomto hospodárskom roku, ktorý sa končí v marci 2009, po prvý raz vo svojej histórii stratu.
Podľa agentúry Reuters je dôvodom vytrvalý pokles predaja áut a rast hodnoty jenu. Automobilka odhaduje prevádzkovú stratu na 150 miliárd jenov. Vlani dosiahla Toyota rekordný prevádzkový zisk 2,27 bilióna jenov, v tomto roku zarobí koncern sotva 50 miliárd jenov. Stačil rok, aby sa ukázalo, že všetko je relatívne. Svetová jednotka má dnes horšie výsledky, ako mala vlani dvojka.