Kríza je nespravodlivá a môžu za ňu chamtivci. Takto „rieši“ súčasnú situáciu obyčajný človek. Podnikatelia túto možnosť úteku od reality nemajú – po riešenia musia načrieť hlbšie. Nastalo obdobie rizikového manažmentu a vytvárania vankúšov proti stratám, ktoré podniky ešte minulý rok nečakali. Neefektívne šetrenie však nepomôže. Netreba si vystrieľať všetky zbrane a v rámci úsporných opatrení zhasínať aj svetlo na konci tunela.
Ak ste doteraz dobre hospodárili, máte dnes na krízu vytvorenú rezervu. Môžete si teda obzrieť i nové trhy. Takto dnes radia v poradenskej spoločnosti Ernst & Young. „Kríza prináša celkom atraktívny potenciál expanzie,“ tvrdí jej slovenský riaditeľ Tomáš Osuský. „Keď je dobre, malo by byť povinnosťou každého seriózneho podnikateľa ukladať kapitál na ťažšie obdobie.“
Mať pripravený cash má teraz jednu výhodu navyše: všetko je lacnejšie, investície sú teda efektívnejšie ako v „štandardnej“ dobe. A dávajú príležitosť zviesť boj i na tých poliach, kam vás doteraz konkurent nevpustil. Dobrá správa je, že etablovaní hráči na trhoch sa novej konkurencie naozaj boja. Kríza by tak stelesnila evolučný proces „výmeny hráčov“.