Sedem variabilných sedadiel a posuvné dvere útočia na zdanlivo neotrasiteľné pozície európskych minivanov
Mazda sa poučila z minulých chýb. Pochopila, že to, čo je dobré pre Japoncov, nemusí byť vhodné pre ostatný svet, najmä nie pre náročných európskych zákazníkov. A tak presunula veľkú časť vývoja do svojho európskeho vývojového strediska v nemeckom Oberuseli.
Po úspechu Mazdy 6 a Mazdy 3 prišiel na rad aj nástupca nie práve vydareného minivanu Premacy. Tentoraz s označením Mazda 5. Ambície novej „päťky“ sú podstatne vyššie. A nielen na papieri. Dokázala to už piatym miestom v prestížnej súťaži Car of the Year 2006, v ktorej pokorila aj takého velikána, akým je nový Opel Zafira. S jej príchodom na svet súvisí aj ďalšia „päťka“. Mazda 5 nazbierala totiž v decembri plný počet, čiže päť hviezdičiek v poslednej sérii crash-tesov konzorcia Euro NCAP. Lepší štart si azda ani nemohla želať.
Minivan strednej triedy postavený na koncernovej platforme C1, ktorá je spoločná pre Mazdu 3, Ford Focus či Volvo S40, ťaží z predĺženého rázvoru z 2 640 až na 2 750 milimetrov. Pritom celkovou dĺžkou 4 505 milimetrov je o 15 centimetrov kratšia ako Mazda 3 sedan. V porovnaní so svojou predchodkyňou je určená až siedmim pasažierom. To by však k úspechu v tvrdej konkurencii z radu automobiliek Renault či Opel vôbec nestačilo. A tak Mazda stavila na dve premiéry. Prvou je dvojica zadných posuvných bočných dverí, ktoré vytvárajú prístupový otvor široký až 700 milimetrov, a druhou variabilný systém sedadiel Karakuri.