Ani americkým motoristom už nevonia hlbšie siahať do peňaženiek
Prudko rastúce ceny pohonných látok obnovujú záujem motoristickej verejnosti o úspornejšie vozidlá. Ani americkí vodiči si nevedia zvyknúť na dramatický skok nákladov na pohonné látky. Hľadajú spôsoby, ako ich vrátiť do prijateľnejších hraníc. Pohotoví výrobcovia automobilov ich upokojujú. Pamätáme na vaše potreby a pripravujeme novú, menej smädnú generáciu áut, tvrdia.
Americký automobilový trh sa už neodlišuje od Európy alebo Ázie tak výrazne, ako to bolo v minulosti. Tri najväčšie americké auto-mobilky – General Motors (GM), Ford a Chrysler – vyvíjajú a vyrábajú autá a ich komponenty po celom svete. Chrysler je už niekoľko rokov súčasťou nemecko-amerického koncernu DaimlerChrysler. Svetová jednotka – GM – začala prednedávnom pod svojou značkou Chevrolet predávať autá aj na Slovensku. Expanzia GM však zaostáva za globálnym rastom doterajšej svetovej dvojky – japonskej Toyoty. Ak jej úspešné ťaženie bude v tomto roku pokračovať podobným tempom ako vlani, je možné, že predstihne v počte predaných kusov americký gigant.
Odpoveď na krízu
Na tohtoročnom januárovom autosalóne v Detroite sa predstavilo 36 nových automobilov. Nablýskané exponáty prišla predviesť tiež európska i ázijská konkurencia. Najmä ázijskí producenti sa snažili blysnúť špičkovou technológiou a novátorským dizajnom. Sotva by sa dala nájsť automobilka, ktorá by sa nepokúsila odpovedať na svetovú energetickú krízu vlastným spôsobom.