Na benefity si ľudia rýchlo zvyknú a potom sa ich dožadujú aj v iných zamestnaniach
Moderný dom so záhradou, šoféra a záhradníka. Chceli by ste mať takéto výhody? Prečo nie. Staňte sa riaditeľom banky alebo poisťovne a získate tieto benefity k peknému platu.
Výhody a benefity pre zamestnancov sú v súčasnosti úplne normálnym a žiadaným lákadlom pre stredných aj vyšších manažérov. Kým pred rokmi by za dobrú prácu dostali všetci plaketu a diplom, dnes sú v móde materiálnejšie a konzumnejšie veci a vecičky. Automobil je oveľa žiadanejší ako mobil, ale tých služobných telefónov je predsa len omnoho viac. Väčšmi ako permanentka do plavárne poteší vstupné do golfového klubu. Aj keď tých vstupeniek na športové a kultúrne podujatia je nespočetne viac. Spoločnosti ponúkajúce stravovacie lístky sa zorientovali včas a začali s ponukou šekov-lístkov na kultúrne podujatia, ale aj do fitnescentier a dokonca i na vzdelávacie aktivity.
Padni komu (ne)padni
Zamestnávatelia sa už čoraz častejšie vracajú k starým dobrým zvykom. Poskytujú svojim zamestnancom isté výhody. Nie však všetkým a nie všetkým rovnako. Rovnostárstvo už nie je v móde. Iba v IBM. Podľa manažérky pre ľudské zdroje IBM Slovensko Sone Budjačovej ich spoločnosť nerobí rozdiely medzi zamestnancami, poskytuje všetkým rovnaké benefity. „Či ide o tím lídra, manažéra alebo administrátora. Najobľúbenejším benefitom našich ľudí sú bonusové dni dovolenky, ďalej v rebríčku obľúbenosti v IBM vedie zdravotná starostlivosť v súkromných zdravotníckych zariadeniach, doplácanie mzdy počas práceneschopnosti a takisto platby na životné poistenie či príspevok na doplnkové dôchodkové poistenie,“ vraví S. Budjačová. Pre zrelých pracovníkov sú tieto benefity významnou motiváciou. Mladšie ročníky majú iné preferencie. „Napriek tomu, že je našou snahou najmä podpora v starostlivosti o zdravie a relax, trendy na trhu nás upozorňujú na to, že by sme viac mali smerovať ku kultúre, k športu či vzdelávaniu. V tejto oblasti sa iste budeme zlepšovať,“ dopĺňa.