Mercedes predstavil v Detroite veľkého brata triedy ML
Na motorshow v Detroite zažiarila nová stuttgartská hviezda. Napokon, kde inde by mal Mercedes-Benz predstaviť svoje nové veľké luxusné SUV, ak nie práve v USA – mekke truckov a pick-upov.
Milovníci čistokrvnej terénnej klasiky s prívlastkom G sa však o svojho polovojenského miláčika báť nemusia. Nová trieda GL nie je poslednou stránkou kroniky písanej od roku 1979, ale celkom novým prírastkom výrobného programu. Aj keď industriálne ladený dizajn „géelka“ nezaprie jeho tuhý korienok, v skutočnosti má oveľa bližšie k svojmu menšiemu civilnému súrodencovi ML než k militantnej triede G. Nečakajte tuhé nápravy ani rámový podvozok. Mercedes-Benz GL je moderné SUV so všetkým, čo k tomu patrí. Základom je preto extrémne tuhá oceľová samonosná karoséria a nezávislé zavesenie všetkých štyroch kolies. Terénny predátor atakoval päťmetrovú hranicu. Celková dĺžka 5,8 metra znamená, že je nielen o dvadsaťdva centimetrov dlhší než ML, ale aj najväčším európskym SUV. Aj ambicióznemu konkurentovi Audi Q7 chýbajú k pokoreniu triedy GL dva milimetre.
Predĺženie rázvoru platformy ML o šestnásť centimetrov je nepochybne veľkým prínosom, keďže GL si trúfa až na siedmich cestujúcich. Aj tu však prináša Mercedes novinku. Dve samostatné sedadlá v treťom rade možno zasunúť do podlahy alebo vysunúť jednoduchým stlačením tlačidla. O všetko ostatné sa postarajú servomotory. V päťmiestnom usporiadaní tak ponúka GL 1 240 litrov na batožinu. Ak sa rozhodnete sklopiť aj druhý rad sedadiel, vzrastú jeho možnosti na 2 300 litrov. Vodorovná podlaha si pritom poradí s nákladom dlhým až 213 centimetrov.