Záujem o juhočeskú pivnú cestu rýchlo rastie a nie sú to vraj žiadne „ochmelka tours“
Malé nezávislé české pivovary nemajú peniaze na masívne reklamné kampane ako veľké pivovary nadnárodných spoločností. Namiesto toho podporujú vznik pivných ciest a pivársku turistiku. V Česku sa na takúto dráhu dalo desať výrobcov horkastého moku.
Čoskoro asi pribudnú ďalšie. Viceprezident Českého zväzu malých českých nezávislých pivovarov Karel Witz totiž tvrdí, že záujem o putovania za pivom rastie podobne ako pred niekoľkými rokmi rástol záujem o juhomoravské vínne cesty. A mravokárcom, ktorí pochybujú o zmysle Juhočeských pivných ciest, odkazuje, že naozaj nejde o žiadne „ochmelka tours“.
V štandardnom jednodňovom programe pre autobusovú skupinu je exkurzia do pivovaru, výklad histórie prípravy tohto moku, ochutnávka piva, návrat cez obchod s pivárskymi suvenírmi a darčekovým balením, obed v pivovarskej reštaurácii, prehliadka hradu, zámku, múzea či galérie na okolí. Ak skupina prenocuje, večeria opäť niečo zo staročeskej kuchyne s pivom. Ak si priplatí, bude mať aj dychovku, harmonikárov či ľudovú muziku. Putovania za pivom môžu byť aj dvoj- či trojdňové. Do pivných ciest zahrnujú Juhočesi dokonca niektoré známe cyklotrasy. Samotná vstupenka do pivovarských múzeí stojí minimálne 40 českých korún.