Veľkorysá akvizícia amerického Reeboku má „pásikovým“ uľahčiť prienik na všetky svetadiely
Európska komisia koncom januára povolila fúziu najväčšieho nemeckého výrobcu športovej obuvi, oblečenia a športového výstroja Adidas-Salomon s jeho americkým konkurentom Reebokom International. V tej chvíli bolo jasné, že Adidasu sa otvorila cesta k doháňaniu svojho silnejšieho súpera Nike, aby s ním zviedol súboj o postavenie svetovej jednotky.
Akvizícia Reeboku stála „pásikových“, ako Adidas niekedy prezývajú podľa jeho patentovaného trojpásikového loga, veľkorysých 3,1 miliardy eur. Vedenie spoločnosti neváhalo vynaložiť sumu, ktorá prevyšovala burzovú hodnotu Reeboku, z prostého dôvodu. Reebok má umožniť Nemcom rozšíriť prítomnosť na americkom trhu.
Hra o percentá a trh
Americký trh Adidasu stále akosi unikal, ich podiel dosahoval sotva deväť percent. Reebok ho mal vyše 12-percentný, čo znamená, že podiel nového tandemu vyskočil na 21 percent. To už vzbudzuje rešpekt, hoci na značku Nike s jej 36 percentami to ešte nestačí. Čo nie je, môže byť, prízvukujú optimistickí Nemci, ktorí svoju expanziu rozvíjajú vzhľadom na čo najrýchlejší prienik na všetky svetadiely.